Vissza a tartalomjegyzékhez


Schuminak Coulthard miatt fájhat a feje

A Francia Nagydíjon nyújtott teljesítménye csodálatos volt, s azáltal, hogy megelőzte Michael Schumachert (Ferrari), David Coulthard (McLaren) Formula-1-es pilótaként tiszteletet ébresztett az emberekben, és ugyanakkor bebizonyította, hogy olyan erőt képvisel, amellyel számolni kell. A McLarenek voltak a leggyorsabbak Magny-Cours-ban, s a Ferrari figyelmeztetést kapott: vagy megbízhatóbbak lesznek autói, vagy kikap.


Michael Schumacher és Jean Todt. Csökkentek az esélyek    Fotó: Amber PR

Schumacher egészen a Francia Nagydíjig Mika Häkkinent (McLaren) tartotta fő riválisának, annak ellenére, hogy utóbbi idén nem túl jól muzsikál. Azonban fel kellett mérnie, hogy igazából Coulthard az, aki vezet a McLaren fronton, és ő nem húzza meg magát, mint néhány másik pilóta. Problémák voltak a Ferrarival, ez világos, ennek ellenére sok időnek kellett eltelnie ahhoz, hogy valaki megpróbálja megelőzni Michael Schumachert.
Aggodalomra ad okot a Ferrarinak az, hogy Franciaországban mindkét autóján a tervezett bokszbeállásoknál hamarabb koptak el a gumik. Ennek az az oka, hogy rossz gumikat választott arra a pályára, amely arról híres, hogy nagyon érzékeny a hőmérséklet-ingadozásokra. Mivel a végcél a világbajnoki cím, az olasz csapatnak a hétvégi Osztrák Nagydíjig meg kell oldania gondjait.
„Ilyen az autóversenyzés, és ez ellen senki nem tehet semmit. Már ezelőtt is mondtam, hogy a világbajnokság még nincs lefutva, és sajnos a Francia Nagydíj igazolt. Biztos vagyok abban, hogy gyorsan meg tudjuk oldani a megtapasztalt problémákat” - nyilatkozta Schumacher.
Miután a McLaren-csapat bejelentette, hogy jövőre is David Coulthard és Mika Häkkinen maradnak a pilóták a csapatnál, a pilótapiac lassan elrendeződik. A Honda aláír egy szerződést a Jordan-csapattal, amely szerint ugyanolyan motorokkal látja el, mint a BAR-csapatot. Ez lökést adhat Jacques Villeneuve-nek arra, hogy végre más csapattal írjon alá. Még titokban tartják a Benettonhoz való igazolását, és elég valószínűnek látszik az is, hogy az újonc Jenson Button (Williams) csatlakozni fog hozzá. Button csak addig kapott szerződést a Williams csapatnál, amíg Juan-Pablo Montoya kész nem volt arra, hogy otthagyja a CART-versenysorozatot, és leigazoljon a Formula-1-be. Ennek ellenére a Williams opciót tart fenn Buttonra arra az esetre, ha vissza akarná őt hozni 2004-ben.
Újdonság, hogy egy újabb CART-pilóta szándékozik átigazolni a Formula-1-be, méghozzá a skót származású Dario Franchitti, aki várhatóan Johnny Herbertet fogja felváltani a Jaguárnál a jövő szezonban. A BAR és a kisebb csapatok fognak Alexander Wurz (Benetton), Pedro Diniz (Sauber) és Pedro de la Rosa (Arrows) után kapni, akik szép summa szponzori pénzt visznek magukkal leendő csapatukhoz. (Amber PR)


A Ferrari nem hagyja annyiban
Interjú Jean Todttal, a Ferrari sportigazgatójával

- Túl vagyunk a Formula-1 idei évadjának felén, és a Ferrari pilótája, Michael Schumacher továbbra is őrzi vezető pozícióját a McLarenekkel szemben. David Coulthard azonban (a Francia Nagydíj megnyerése után) jelentősen, 12 pontra csökkentette hátrányát a némettel szemben. Mennyire nyugodtak az istálló vezetői?
- Nem kérdéses, hogy a Formula-1-ben nem szabad hátradőlni és várni, ha elértünk valamit. A Francia Nagydíjon túl vagyunk, beléptünk a szezon második felébe, és itt az ideje a közeli jövő elemzésének. A Magny-Cours-ban elszenvedett hibát más szemszögből kell szemlélnünk, hiszen habár Michael Schumacher kénytelen volt kiállni a versenyből, Rubens Barrichello négy pontot szerzett magának és a csapatnak.
- A sikertelen Francia Nagydíj mennyiben rontotta Schumacher esélyeit?
- Azon az estén, amikor Michael Schumacher megszerezte negyedik pole pozícióját a Francia Nagydíjon, nagyon óvatos voltam. Tudtam, hogy még egy győzelemmel (az idei hatodikkal) Michael messze elhúzhat versenytársaitól. Addig azonban nem szabad biztosnak lenni egy győzelemben, amíg nem mi lépjük át elsőként a célvonalat. Realistán nézve Michael helyzete nem romlott, mindössze arról van szó, hogy nem tudott javulni. Előnye a világbajnokságban lecsökkent, ez minden. Még mindig nagy előnnyel rendelkezik a többiekkel szemben.
- Milyen esélyekkel vághat neki a Ferrari a hétvégi Osztrák Nagydíjnak?
- Az Osztrák Nagydíj mindig érdekes. Ez egy tényleg gyors pálya, és a Ferrari számára jó alkalom lesz arra, hogy a francia megtorpanás után újra erőre kapjon. Michael még mindig azt érzi, hogy valamit bizonyítania kell, mivel a már jól ismert okoknál fogva tavaly kihagyta ezt a versenyt. Első osztályú versenyautóval rendelkezik, remek aerodinamikával és erős motorral. Az F-2000-es előnyei nyilvánvalóak és bizonyítottak.
- Mik a Ferrari minimális elvárásai a következő félévben?
- Közismert, hogyan működik a világbajnokság. A szezon felén túl vagyunk, és vagy győzünk, vagy a legrosszabb esetben biztosnak kell lennünk abban, hogy Michael pontszerző helyen ér célba, hogy nagy előnye túlzottan ne csökkenjen le. Ígérem, hogy ami Franciaországban történt, nem fordul elő újra, és Ausztria egy új start színhelye lesz, ahol újra beletaposunk a gázba. (Amber PR)