A Francia Nagydíjon nyújtott teljesítménye csodálatos volt, s azáltal, hogy
megelőzte Michael Schumachert (Ferrari), David Coulthard (McLaren) Formula-1-es pilótaként
tiszteletet ébresztett az emberekben, és ugyanakkor bebizonyította, hogy olyan erőt képvisel,
amellyel számolni kell. A McLarenek voltak a leggyorsabbak Magny-Cours-ban, s a Ferrari
figyelmeztetést kapott: vagy megbízhatóbbak lesznek autói, vagy kikap.
Michael Schumacher és Jean Todt. Csökkentek az esélyek Fotó: Amber
PR
Schumacher egészen a Francia Nagydíjig Mika Häkkinent (McLaren) tartotta fő riválisának,
annak ellenére, hogy utóbbi idén nem túl jól muzsikál. Azonban fel kellett mérnie,
hogy igazából Coulthard az, aki vezet a McLaren fronton, és ő nem húzza meg magát,
mint néhány másik pilóta. Problémák voltak a Ferrarival, ez világos, ennek ellenére
sok időnek kellett eltelnie ahhoz, hogy valaki megpróbálja megelőzni Michael
Schumachert.
Aggodalomra ad okot a Ferrarinak az, hogy Franciaországban mindkét autóján a tervezett
bokszbeállásoknál hamarabb koptak el a gumik. Ennek az az oka, hogy rossz gumikat választott
arra a pályára, amely arról híres, hogy nagyon érzékeny a hőmérséklet-ingadozásokra.
Mivel a végcél a világbajnoki cím, az olasz csapatnak a hétvégi Osztrák Nagydíjig
meg kell oldania gondjait.
„Ilyen az autóversenyzés, és ez ellen senki nem tehet semmit. Már ezelőtt is
mondtam, hogy a világbajnokság még nincs lefutva, és sajnos a Francia Nagydíj
igazolt. Biztos vagyok abban, hogy gyorsan meg tudjuk oldani a megtapasztalt problémákat”
- nyilatkozta Schumacher.
Miután a McLaren-csapat bejelentette, hogy jövőre is David Coulthard és Mika Häkkinen
maradnak a pilóták a csapatnál, a pilótapiac lassan elrendeződik. A Honda aláír egy
szerződést a Jordan-csapattal, amely szerint ugyanolyan motorokkal látja el, mint a
BAR-csapatot. Ez lökést adhat Jacques Villeneuve-nek arra, hogy végre más csapattal írjon
alá. Még titokban tartják a Benettonhoz való igazolását, és elég valószínűnek látszik
az is, hogy az újonc Jenson Button (Williams) csatlakozni fog hozzá. Button csak addig
kapott szerződést a Williams csapatnál, amíg Juan-Pablo Montoya kész nem volt arra,
hogy otthagyja a CART-versenysorozatot, és leigazoljon a Formula-1-be. Ennek ellenére
a Williams opciót tart fenn Buttonra arra az esetre, ha vissza akarná őt hozni
2004-ben.
Újdonság, hogy egy újabb CART-pilóta szándékozik átigazolni a Formula-1-be, méghozzá
a skót származású Dario Franchitti, aki várhatóan Johnny Herbertet fogja felváltani
a Jaguárnál a jövő szezonban. A BAR és a kisebb csapatok fognak Alexander Wurz
(Benetton), Pedro Diniz (Sauber) és Pedro de la Rosa (Arrows) után kapni, akik szép
summa szponzori pénzt visznek magukkal leendő csapatukhoz. (Amber PR)
A Ferrari nem hagyja annyiban
Interjú Jean Todttal, a Ferrari sportigazgatójával
- Túl vagyunk a Formula-1 idei évadjának felén, és a Ferrari
pilótája, Michael Schumacher továbbra is őrzi vezető pozícióját a McLarenekkel
szemben. David Coulthard azonban (a Francia Nagydíj megnyerése után) jelentősen, 12
pontra csökkentette hátrányát a némettel szemben. Mennyire nyugodtak az istálló
vezetői?
- Nem kérdéses, hogy a Formula-1-ben nem szabad hátradőlni és várni,
ha elértünk valamit. A Francia Nagydíjon túl vagyunk, beléptünk a szezon második
felébe, és itt az ideje a közeli jövő elemzésének. A Magny-Cours-ban elszenvedett
hibát más szemszögből kell szemlélnünk, hiszen habár Michael Schumacher kénytelen
volt kiállni a versenyből, Rubens Barrichello négy pontot szerzett magának és a
csapatnak.
- A sikertelen Francia Nagydíj mennyiben rontotta Schumacher esélyeit?
- Azon az estén, amikor Michael Schumacher megszerezte negyedik pole pozícióját
a Francia Nagydíjon, nagyon óvatos voltam. Tudtam, hogy még egy győzelemmel (az idei
hatodikkal) Michael messze elhúzhat versenytársaitól. Addig azonban nem szabad
biztosnak lenni egy győzelemben, amíg nem mi lépjük át elsőként a célvonalat.
Realistán nézve Michael helyzete nem romlott, mindössze arról van szó, hogy nem
tudott javulni. Előnye a világbajnokságban lecsökkent, ez minden. Még mindig nagy előnnyel
rendelkezik a többiekkel szemben.
- Milyen esélyekkel vághat neki a Ferrari a hétvégi Osztrák Nagydíjnak?
- Az Osztrák Nagydíj mindig érdekes. Ez egy tényleg gyors pálya, és a
Ferrari számára jó alkalom lesz arra, hogy a francia megtorpanás után újra erőre
kapjon. Michael még mindig azt érzi, hogy valamit bizonyítania kell, mivel a már jól
ismert okoknál fogva tavaly kihagyta ezt a versenyt. Első osztályú versenyautóval
rendelkezik, remek aerodinamikával és erős motorral. Az F-2000-es előnyei nyilvánvalóak
és bizonyítottak.
- Mik a Ferrari minimális elvárásai a következő félévben?
- Közismert, hogyan működik a világbajnokság. A szezon felén túl
vagyunk, és vagy győzünk, vagy a legrosszabb esetben biztosnak kell lennünk abban,
hogy Michael pontszerző helyen ér célba, hogy nagy előnye túlzottan ne csökkenjen
le. Ígérem, hogy ami Franciaországban történt, nem fordul elő újra, és Ausztria
egy új start színhelye lesz, ahol újra beletaposunk a gázba. (Amber PR)