Vissza a tartalomjegyzékhez


APRÓPÉNZ

Emelkedne a minimálbér

Járai Zsigmond pénzügyminiszter szerint reális esélye van annak, hogy jövőre a minimálbér 25.500 forintról 40 ezer forintra emelkedjen. Az irányelvek szerint ugyanis 2001-ben mintegy 90 ezer forint lesz az átlagbér, ennek megfelelően a 40 ezer forintos minimálbér nem tekinthető túlzottnak - mondta. Járai nem tart attól, hogy ez előmozdítaná a feketegazdaság elterjedését, és nem tart attól sem, hogy egyes külföldi beruházók inkább a környező országokat választanák a minimálbér emelése miatt. A fideszes Mádi László (a költségvetési bizottság alelnöke) szerint mindenképpen meg kell vizsgálni, hogy a minimálbér jelentős emelése miként hatna a munkanélküliségre és a feketemunkára. Kuncze Gábor szabaddemokrata frakcióvezető szerint a jelek arra utalnak, hogy a kormány jövőre meg akarja kezdeni az osztogatás politikáját, ami felboríthatja a megindult gazdasági folyamatokat. (MTI)


Növekvő külkereskedelmi hiány

Romlott a külkereskedelmi áruforgalom mérlege: a hiány 155 millió dollárral volt magasabb, mint egy évvel korábban. Január-februárban 4,429 milliárd dolláros import és 3,843 milliárd dolláros export mellett 586,1 millió dollárt tett ki - adta közre a Központi Statisztikai Hivatal. Lendületesen (közel 10 százalékkal) nőtt az Európai Unió tagállamaiba irányuló export, s így az első két hónapban a kivitel döntő többsége, 78,5 százaléka került az EU-ba. (MTI)


Szeretjük a reklámokat

Az Európai Unió átlagához képest a magyarok magasan reklámtűrők és reklámbefogadók - áll a Gfk Hungária és a Szonda Ipsos közös felmérésében. Eszerint a magyarok 36 százaléka reklámellenes, 40 százaléka racionális, 24 százaléka érzelmi alapon közelíti meg a reklámokat. A reklámmal szembeni elvárásokban az információszerzés és a szórakoztatás egyaránt megjelenik. A megkérdezettek a jó reklám ismérvei között sorolták fel az ötletességet, a szellemességet, a rövidséget. A rossz reklám ismérvei között említették, hogy unalmas, gyermeteg, nem eredeti, idegesítő, harsány, szájbarágós, agresszív. A válaszadók kimagaslóan magas mértékben a kereskedelmi tévécsatornák filmjeit megszakító reklámokat érzik tolakodónak. Kevésbé zavaróak az óriásplakátok, az újsághirdetések, a rendezvényeken történő hirdetések. (MTI)


Dokumentum az EU-val

Harmadik alkalommal írt alá a magyar állam és az Európai Bizottság a hazai gazdaságról szóló közös értékelést. Pedro Solbes Mira bizottsági tag elmondta, hogy a magyar gazdaság fejlődésének összképe igen pozitív. Ugyanakkor az inflációs előrejelzés talán kicsit derűlátóra sikerült, de a költségvetési egyensúly adatai teljesen helytállók. A fő kérdésnek a helyi önkormányzatok finanszírozását, az egészségügyi ellátó rendszert, valamint a szállítást tartja. (MTI)