Tíz éve ez a cikk a science fiction irodalmat gazdagította volna, mára már
valóság az oly sok műszaki újítást magában hordozó Peugeot 607, amelyben szinte
mindent automatizáltak, mégis megmaradt a vezetés öröme.
Külcsín
Formatervezők olyan töretlen karosszériaíveket alkottak, hogy a szélnek szinte nincs
miben „megkapaszkodnia”. Az esőérzékelős ablaktörlők leállásuk után
szélárnyékos helyre, a motorháztető alá húzódnak vissza, ezzel is csökkentve az
utastérbe szűrődő zajt és a légellenállási tényezőt (0,29 Cw). A nagy
szilárdságú karosszéria acél, aluötvözet és műanyagok kombinációjából
készült, a korróziónak kitett részek 95 százaléka galvanizált, vagy cink bevonat
védi a rozsda ellen. A majd 3 négyzetméter felületű, zöldes színben játszó,
hővisszaverő szélvédő üvegek, különleges rétegzésüknek és
5 mm-es vastagságuknak köszönhetően egyaránt szolgálják a kellemes akusztikai és
klímakomfortot, valamint a feltörés elleni védelmet. Tovább növeli a biztonságot az
úgynevezett „szuperreteszelés”, amikor is az ajtózár elválik a belső
mechanikától, így hiába törik be az oldalablakokat, az ajtó nem nyitható.
Alkonyatkor vagy alagútba hajtáskor a fényérzékelő automatikusan bekapcsolja a
helyzetlámpákat és a xenon fényszórókat. A külső visszapillantó tükör
tolatáskor lebillenve mutatja a járdaszegélyt, a belső tükör pedig a hátulról
jövő erős fényre reagálva elsötétedik - a folyamatot a tükör belsejében
található elektrolízissel működő gél hajtja végre.
Belbecs
Az impozáns külsőhöz illően nemes anyagokkal kombinált tágas beltér fogadja az
utazót. A kesztyűtartó a lég-kondi levegőjének odairányításával mini
hűtőszekrényként is használható, az ide beépített aljzatnak köszönhetően
videót vagy DVD-játszót is csatlakoztathatunk a középkonzolban elhelyezett
többfunkciós LCD képernyőhöz. A nagyvonalúan méretezett, kiváló oldaltartást
biztosító ülések egyaránt kényelmesek kis- és nagytermetűek számára is,
alacsonyabb emberek feltűnés nélkül haladhatnak mindaddig, míg rátalálnak az ülés
magasságállító gombjára. Az első bőrfotelek minden irányban elektromos
beállítása - akárcsak a fejtámláké és a tükröké - személyessé tehetőek a
programozható távvezérlőkkel. Az ülésfűtést nem csak az elöl utazók élvezhetik,
hiszen a rendszer a hátsó sor üléseinek melegítéséről is gondoskodik.
Technika
A fedélzeti elektronikák robbanásszerű fejlődése eredményeképpen az autók
elektromos vezetékrendszere ma tízszer hosszabb, mint 30 éve. Az alkalmazott multiplex
rendszer - a fő kábelköteg csupán négy vezetékből áll - csökkenti a
hibalehetőségeket, és megkönnyíti a diagnosztikát, pl. a szervízlátogatást is
előrébb hozhatja, ha túlzott igénybevételt regisztrál. A három új erőforrás (2,2
és 3,0 literes benzines, valamint 2,2 literes közvetlen befecskendezésű turbódízel)
EODB (Európai Fedélzeti Diagnosztika) rendszert kapott. Számítógép figyelmeztet, ha
az EURO 3-as emissziós (károsanyag-kibocsátási) normát túllépi a motor. A
dízelmotorban világelsőként alkalmazták a katalizátor után beépített
részecskeszűrőt, amely időközönként elégeti a benne felgyülemlett kormot. A 17
colos kerekekre 5 fokozatú kézi vagy elektronikus vezérlésű, tanulékony automata
váltó közvetíti a lóerőket. A váltóberendezés képes felismerni a domborzati
viszonyokat vagy a városi üzemmódot, és ha az olaj hőmérséklete túl magas, olyan
programra vált, amely elősegíti a hűtést.
ESP
A dinamikus menetstabilizáló rendszer durva kormánymozdulatok vagy csúszós
útfelület esetén - a fizikai korlátokon belül - garantálja, hogy a vezető
szándékának megfelelő irányba haladjon a jármű. A rendszer a kipörgésgátló
(ASR), a blokkolásgátló (ABS) és az elektronikus fékerőelosztó adatait használva,
ha extrém függőleges tengely körüli elfordulást és keresztirányú gyorsulást
észlel, még mielőtt pörögni kezdene az autó, beavatkozik a kerekek fékezésébe,
vagy módosítja a motor nyomatékát.
Léghajó
A hathengeres változat tengelyenként változtatható lengéscsillapítással van
ellátva, amely automatikusan alkalmazkodik a sebességhez, vezetési stílushoz és az
útviszonyokhoz. Az alkalmazott elektronika, melynek gyorsasága másodpercenként 6
pozíciót tesz lehetővé, szinte kiszűri az útegyenetlenségeket, csökkenti a
karosszéria billegéseit és javítja az útfekvést.
Asszisztál
A legrutinosabb vezetővel is előfordul, hogy hirtelen kell a fékbe taposnia, de ezt nem
teljes erővel teszi. A fékasszisztens összehasonlítja a fékpedál mozgásának
sebességét a pedálerővel, és megnöveli a rásegítést a nagyobb lassulás
érdekében. Egyúttal bekapcsolja a vészvillogót, hogy figyelmeztesse a veszélyre a
hátulról jövő járművek vezetőit.
Kiszállás után a visszapillantó tükrök ráhajlanak a karoszszériára, a slusszkulcs
nyelve visszahúzódik a távvezérlőbe, nekünk nincs más dolgunk, mint jólesően
megállapítani, hogy ezt a remek és intelligens autót az életminőségünk emelése
érdekében tervezték.