Vissza a tartalomjegyzékhez

MUNKATÁRSUNKTÓL
Csökken a sörfogyasztás

A 90-es évek óta folyamatosan csökken a sörpiac. 1992- 93-ra a söripar legnagyobb krízise állt be Magyarországon fennállása óta. Az akkori 13 százalékos visszaesés után egy szerény növekedés jelentkezett, de az továbbra is kérdés, hogy az erős verseny és a mérsékelt fizetőképes réteg mellett sikerül-e megállítani a sörfogyasztás hanyatlását Magyarországon.
A Brau Union Hungária Sörgyárak Rt. a magyar piac dinamikusan fejlődő szereplője. Sikeres első félévet tud maga mögött az osztrák többségi tulajdonú társaság (73,1 százalék). Az rt. a soproni és a martfűi sörgyárban gyártott söreivel 1998-ban eddig jóval a piaci átlag feletti eladásokat ért el - jelentette be László Attila vezérigazgató-helyettes a héten tartott sajtótájékoztatón.
A söripar Magyarországon az utóbbi években kemény küzdelmet folytat piacának megtartásáért. Az évről évre romló eladási statisztikák, az iparági adatok összességében 3-4 százalékos értékcsökkenést jeleznek, s a sörfogyasztás visszaesése eléri a 8 százalékot. 1989-ben nem kevesebb mint 12 millió hektoliter sört értékesítettek Magyarországon, 1998-ban azonban „mindössze” 7 millió hektoliter csúszott le a magyar polgárok torkán. A magyar sörpiacon - ahogy az a sajtótájékoztatón elhangzott - kiélezett a verseny, melynek a sörválaszték is oka, mind a mennyiség, mind a márka tekintetében.
Ennek fényében a Brau Union Hungária Rt. nagy eredménynek tartja, hogy 1998 első felében növelni tudta forgalmát. Sikerük elsődleges okát László Attila az üzleti stratégiájukban látja. Az elmúlt években a kereslet - részben az árak emelkedése miatt - eltolódott az úgynevezett minőségi sörök irányából a világos sörök felé, s így a fogyasztói igények átstrukturálódását kellett követnie a részvénytársaságnak.
Ezzel párhuzamosan a minőségi és a világos sörök között ma már jóval kisebbek a minőségi eltérések. Az egykor csupán olcsóságukkal hódító világos sörök csoportján belül megszületett egy új kategória, ami ugrásszerű minőségi javulást jelent. Ezen a kategórián belül az év sikersöre a Soproni Ászok. Ez az egykor jobbára csak Nyugat-Magyarországon ismert sör ma az egész országban népszerű. Az igazgatóhelyettes elmondta, hogy több mint egymilliárd forintos beruházással megváltoztatták e sörmárka minőségét és arculatát. Nem elhanyagolható része van persze a sikerben annak a reklámkampánynak, amelyet nagy tetszési indexe miatt az Év Kampánya címre jelöltek.