Vissza a tartalomjegyzékhez


Ezüstnyilak száguldása

 


Mint a régi szép időkben. Elöl a két McLaren
Fotó: MTI

A Forma-1-ért rajongók nagy örömére végre elkezdődött a „száguldó cirkusz”. Az idény nyitó versenyén, Melbourne-ben nagyszerű versenyt láthattak a nézők. Az Ausztrál GP igazi győztese a McLaren volt, hiszen első számú pilótájuk, a finn Mika Häkkinen nyerte a versenyt, míg csapattársa, a brit David Coulthard állhatott fel a dobogó második fokára. Heinz-Harald Frentzen mentette meg a gyengén muzsikáló Williams-Mecachrome becsületét, ugyanis a német versenyző a harmadik helyen végzett, ellenben csapattársa Jacques Villeneuve célba ért ugyan, de világbajnoki címvédőként nem lehet büszke ötödik helyére. Az 1996-os világelső brit Damon Hill (Jordan-Mugen-Honda) a nyolcadik helyen ért célba, míg a kétszeres világbajnok (1994, 1995) német Michael Schumacher öt kör után kiállásra kényszerült, miután a Ferrari elkezdett füstölni.
Häkkinen pályafutása második Grand Prix-győzelmét aratta. Első sikerét éppen a legutolsó viadalon, a tavalyi sorozat utolsó versenyén, a jerezi Európa Nagydíjon érte el. Érdekes, hogy ezen a versenyen is Coulthard (a másik McLaren-es) állt a dobogó második fokán.
A 23. körig Mika Häkkinen vezetett. Ekkor egy kör erejéig David Coulthard állt az élre, majd a 25-től a 35. körig ismét a finn pilótáé volt az éllovas pozíció. Ekkor a brit versenyző újra maga mögé utasította csapattársát, mivel azt egy félreértés következtében kihívták a boxutcába. Két körrel a futam vége előtt azonban Coulthard lelassított, és sportszerűen előreengedte Häkkinent.
A McLaren-Mercedes csapatfőnöke, Ron Dennis a verseny után elárulta, hogy Coulthard az istállón belüli egyezség értelmében adta át a vezetést a végén Häkkinennek.
- Nagyon köszönöm ezt Davidnek. Nem hiszem, hogy más versenyző hasonlóképpen cselekedett volna a helyében - mondta Häkkinen, aki az eredményhirdetéskor könnyekkel küszködve állt fel a dobogó legfelső fokára.
A futam egyik nagy vesztese a világbajnok Jacques Villeneuve volt.
- Ezen a napon verhetetlen volt a McLaren. Nekünk az elkövetkezendő versenyekre kell összpontosítanunk - jelentette ki a kanadai pilóta.
A Williams-Mécachrome csapatfőnöke, Frank Williams optimistán vélekedett a nagy rivális McLaren sikeréről.
- A McLaren volt a legjobban felkészült csapat. Ennek ellenére azt hiszem, hogy csak az idény első felében lesznek erősek.
Csalódott volt Michael Schumacher is, hiszen a Ferrari motorja öt kör megtételét követően felmondta a szolgálatot.
- Röviddel a verseny előtt motort cseréltünk, de azt nem tudom pontosan, hogy mi történt. Természetesen nem örülünk, hiszen a téli tesztelések során minden rendben volt, erre most ez történt - nyilatkozta a német versenyző.
A német sajtó hétfőn lelkesen ünnepelte a Mercedest, amelynek motorjával a McLaren fölényes győzelmet aratott a Forma-1 gyorsasági autós vb-sorozat idei első versenyén.
A Bild című lap szalagcímében „új német autócsodáról” írt, kiemelve, hogy a McLaren-Mercedes két versenyzője lekörözte az egész mezőnyt és valósággal megszégyenített mindenkit. A majdnem 2,5 millió példányszámban megjelenő újság azt ajánlotta a németek kedvencének, Michael Schumachernak, hogy sürgősen hagyja ott a tehetetlen Ferrarit és üljön át egy Mercedesbe.
Az autósok világa gyorsan elfelejti, hogy a Mercedesnek milyen gondjai voltak a legújabb A-sorozat személyautójának úttartásával. „Meghajolunk a zseniális motort gyártó Mercedes előtt” - írta a lap. Hans-Joachim Stuck volt autóversenyző pedig elmagyarázta az olvasóknak, hogy a 107 kilogrammos, 780 lóerős Mercedes-motor jelenleg a legerősebb, egyben a legkönnyebb motor is a Forma-1 világában. Emellett ismertette a riválisok által élesen bírált különfék működését, amellyel a kanyarból kifelé haladva kissé fékezik a hátsó kereket, az autó nem pörög ki, és a nagyobb tapadásnak köszönhetően erősebben gyorsul.
Az Express című lap szerint „egyszerűen földöntúli, amit az Ezüstnyilak vasárnap az Ausztrál Nagydíjon mutattak”. Az újság minősítése szerint ízléstelen, hogy a Ferrari tehetetlen dühében a segédfék miatt szabálytalansággal vádolja a McLaren-Mercedest.
A Handelsblatt című gazdasági és politikai lap szakírója bizonyosra veszi, hogy meglehetősen egyoldalú lesz a Forma-1 idei szezonja, mert a McLaren-Mercedes végig nyerni fog. A tévéálllomások és a reklámszakemberek örülnek a Mercedes kitűnő szereplésének, mert a német autógyártás sikere nagy nézettséget, s kitűnő bevételt jelent. A német nézők érdeklődésének kalkulálásánál immár nem csak Schumacher szereplésével kell számolni - írta a lap.
A német autóversenyzővel kapcsolatos hír még, hogy a világ leggazdagabb emberének tartott brunei szultán fogadja őt, csapattársával a brit Eddie Irvine-nal, valamint a csapatfőnökkel, Jean Todttal együtt.
Kiderült ugyanis, hogy a szultán szenvedélyes Ferrari-gyűjtő, erre utal az a tény is, hogy garázsában több mint száz olasz sportkocsit tart, ami között minden típus és korosztály megtalálható.
A meghívottakra minden bizonnyal értékes ajándék is vár majd, két éve például mindkét versenyző egy-egy órát és aranytollat kapott emlékbe.