Mint a régi szép időkben. Elöl a két McLaren Fotó: MTI
A Forma-1-ért rajongók nagy örömére végre
elkezdődött a „száguldó cirkusz”. Az idény nyitó
versenyén, Melbourne-ben nagyszerű versenyt láthattak a
nézők. Az Ausztrál GP igazi győztese a McLaren volt, hiszen
első számú pilótájuk, a finn Mika Häkkinen nyerte a
versenyt, míg csapattársa, a brit David Coulthard állhatott
fel a dobogó második fokára. Heinz-Harald Frentzen mentette
meg a gyengén muzsikáló Williams-Mecachrome becsületét,
ugyanis a német versenyző a harmadik helyen végzett, ellenben
csapattársa Jacques Villeneuve célba ért ugyan, de
világbajnoki címvédőként nem lehet büszke ötödik
helyére. Az 1996-os világelső brit Damon Hill
(Jordan-Mugen-Honda) a nyolcadik helyen ért célba, míg a
kétszeres világbajnok (1994, 1995) német Michael Schumacher
öt kör után kiállásra kényszerült, miután a Ferrari
elkezdett füstölni.
Häkkinen pályafutása második Grand Prix-győzelmét aratta.
Első sikerét éppen a legutolsó viadalon, a tavalyi sorozat
utolsó versenyén, a jerezi Európa Nagydíjon érte el.
Érdekes, hogy ezen a versenyen is Coulthard (a másik
McLaren-es) állt a dobogó második fokán.
A 23. körig Mika Häkkinen vezetett. Ekkor egy kör erejéig
David Coulthard állt az élre, majd a 25-től a 35. körig
ismét a finn pilótáé volt az éllovas pozíció. Ekkor a brit
versenyző újra maga mögé utasította csapattársát, mivel
azt egy félreértés következtében kihívták a boxutcába.
Két körrel a futam vége előtt azonban Coulthard lelassított,
és sportszerűen előreengedte Häkkinent.
A McLaren-Mercedes csapatfőnöke, Ron Dennis a verseny után
elárulta, hogy Coulthard az istállón belüli egyezség
értelmében adta át a vezetést a végén Häkkinennek.
- Nagyon köszönöm ezt Davidnek. Nem hiszem, hogy más
versenyző hasonlóképpen cselekedett volna a helyében -
mondta Häkkinen, aki az eredményhirdetéskor könnyekkel
küszködve állt fel a dobogó legfelső fokára.
A futam egyik nagy vesztese a világbajnok Jacques Villeneuve
volt.
- Ezen a napon verhetetlen volt a McLaren. Nekünk az
elkövetkezendő versenyekre kell összpontosítanunk -
jelentette ki a kanadai pilóta.
A Williams-Mécachrome csapatfőnöke, Frank Williams optimistán
vélekedett a nagy rivális McLaren sikeréről.
- A McLaren volt a legjobban felkészült csapat. Ennek
ellenére azt hiszem, hogy csak az idény első felében lesznek
erősek.
Csalódott volt Michael Schumacher is, hiszen a Ferrari motorja
öt kör megtételét követően felmondta a szolgálatot.
- Röviddel a verseny előtt motort cseréltünk, de azt nem
tudom pontosan, hogy mi történt. Természetesen nem örülünk,
hiszen a téli tesztelések során minden rendben volt, erre most
ez történt - nyilatkozta a német versenyző.
A német sajtó hétfőn lelkesen ünnepelte a Mercedest,
amelynek motorjával a McLaren fölényes győzelmet aratott a
Forma-1 gyorsasági autós vb-sorozat idei első versenyén.
A Bild című lap szalagcímében „új német
autócsodáról” írt, kiemelve, hogy a McLaren-Mercedes két
versenyzője lekörözte az egész mezőnyt és valósággal
megszégyenített mindenkit. A majdnem 2,5 millió
példányszámban megjelenő újság azt ajánlotta a németek
kedvencének, Michael Schumachernak, hogy sürgősen hagyja ott a
tehetetlen Ferrarit és üljön át egy Mercedesbe.
Az autósok világa gyorsan elfelejti, hogy a Mercedesnek milyen
gondjai voltak a legújabb A-sorozat személyautójának
úttartásával. „Meghajolunk a zseniális motort gyártó
Mercedes előtt” - írta a lap. Hans-Joachim Stuck volt
autóversenyző pedig elmagyarázta az olvasóknak, hogy a 107
kilogrammos, 780 lóerős Mercedes-motor jelenleg a legerősebb,
egyben a legkönnyebb motor is a Forma-1 világában. Emellett
ismertette a riválisok által élesen bírált különfék
működését, amellyel a kanyarból kifelé haladva kissé
fékezik a hátsó kereket, az autó nem pörög ki, és a
nagyobb tapadásnak köszönhetően erősebben gyorsul.
Az Express című lap szerint „egyszerűen földöntúli, amit
az Ezüstnyilak vasárnap az Ausztrál Nagydíjon mutattak”. Az
újság minősítése szerint ízléstelen, hogy a Ferrari
tehetetlen dühében a segédfék miatt szabálytalansággal
vádolja a McLaren-Mercedest.
A Handelsblatt című gazdasági és politikai lap szakírója
bizonyosra veszi, hogy meglehetősen egyoldalú lesz a Forma-1
idei szezonja, mert a McLaren-Mercedes végig nyerni fog. A
tévéálllomások és a reklámszakemberek örülnek a Mercedes
kitűnő szereplésének, mert a német autógyártás sikere
nagy nézettséget, s kitűnő bevételt jelent. A német nézők
érdeklődésének kalkulálásánál immár nem csak Schumacher
szereplésével kell számolni - írta a lap.
A német autóversenyzővel kapcsolatos hír még, hogy a világ
leggazdagabb emberének tartott brunei szultán fogadja őt,
csapattársával a brit Eddie Irvine-nal, valamint a
csapatfőnökkel, Jean Todttal együtt.
Kiderült ugyanis, hogy a szultán szenvedélyes
Ferrari-gyűjtő, erre utal az a tény is, hogy garázsában
több mint száz olasz sportkocsit tart, ami között minden
típus és korosztály megtalálható.
A meghívottakra minden bizonnyal értékes ajándék is vár
majd, két éve például mindkét versenyző egy-egy órát és
aranytollat kapott emlékbe.