« Vissza: lapszemle tartalomjegyzék 

Lássunk bele az életünkbe!
Bringing Good Insights to Life
By Phil Dusenberry
Fast Company, September 2005


Ötletei mindenkinek lehetnek. Egy sikeres üzlethez azonban belső késztetések, képességek, valamint önismeret szükségesek. Phil Dusenberry neves tanácsadó az alábbi pontokban foglalta össze e siker jellemvonásbeli összetevőit:

1. Légy igazán erős a munkában!

A hangsúly az „igazán” szón összpontosul. Első mentorom azt tanította, hogy a rossz (vagy nem megfelelő irányba mutató) munka befejezéséhez szükséges erő egyben a jó munka kulcsa is. Ha többheti kemény munka után, indokolt esetben meg tudjuk mondani az embereinknek: állj, tartsunk szünetet, és kezdjük újra az egészet – a siker hosszú távon nem marad el.

2. A munkatársak soha ne hallják, hogy panaszkodsz!

Ha sóhajtozni hallanak, ők is sóhajtozni fognak. De ez nem csak az ő esetükben igaz: legyen szó kliensről vagy felettesről, mindig az a cél, hogy megnyerd őket a magad számára. A panasz a közös hangulatot is rontja, és alkalmatlannak mutat téged. Olyan környezetet teremt, ami negatív hatással van a munkára is.

3. Légy tekintettel az emberek személyes képességeire!

Ne azzal foglalkozz, te hogyan tennéd a munkatársad helyében. Könnyű mondani, gondolni valamit – különösen, ha erős elképzelésekkel rendelkezel. De nem jó abba a hibába esni, hogy mások más jellegű képességeit ennek alatta értékeld. A kreativitást megtöri, ha egyazon munkavégzési attitűdöt igyekszel ráerőltetni mindenkire.

4. Ne versengj a beosztottjaiddal!

A menedzseri feladatok megfelelő ellátásának egyik legnagyobb akadálya az, ha minden feladatban versenyhelyzetet látunk, s mi szeretnénk győzni. Egy vezetőnek ez már nem feladata, sem álláspontok megvitatása esetén, sem ötletbörze alkalmával. Éppen ellenkezőleg: azt kell mutatni, hogy készek vagyunk minden érkező javaslat befogadására.




© 2005-2006, Polgári Szemle Alapítvány