« Vissza: lapszemle tartalomjegyzék 

Az innováció 10 arca
The 10 Faces of Innovation
By Tom Kelley and Jonathan Littman
Fast Company, October 2005


A tanulni vágyó személyiség

Az egyének és a szervezetek egyaránt folyamatosan igénylik az új forrásokat tudásuk kiterjesztése és növelése érdekében. Ebben egyáltalán nem számít az, hogy adott szervezet mennyire sikeres éppen, mert elégedettségről – pláne önelégültségről – soha nem lehet szó. A világ gyors ütemben változik, és a ma nagy ötlete talán a holnap anakronizmusával egyenlő. Az ember, aki elsajátítja a folyamatos tanulás fontosságát, és képes megkérdőjelezni saját világszemléletét is, csak ő tud újabb ablakokat nyitni a világra.

1. Az antropológus

Az antropológus új tudást és ismereteket gyűjt a szervezeten belül, megismerve az emberi környezet magatartásformáit, és kitapintva, hogyan függ össze az ember a termékekkel és szolgáltatásokkal, valamint közösségi terekkel.

2. A kísérletező

Aki új ötletek prototípusait dolgozza ki folyamatosan, tanulva a mindenkori hibákból. Sikert kalkulál, megállapítva a rizikó esélyét.

3. A „beporzó”

Olyan ötleteket, folyamatokat keres és talál más iparágakban vagy akár más kultúrákban, amelyek a saját üzlet fellendítésére is alkalmasak. Igazi nyitottságot és széles látókört igényel, mellyel jelenleg talán leginkább a kelet-ázsiaiak rendelkeznek.

4. A gátfutó

Tudja, hogy a sikerhez vezető út komoly akadályokon át vezet, és képes kifejleszteni a megfelelő stratégiákat a közelgő nehézségek semlegesítésére.

5. Az együttműködő

Segít összehozni a különböző munkaterületen dolgozókat, hogy alkossanak eklektikus csoportokat. Ezáltal lehetőség nyílik új kombinációk, új multidiszciplináris kombinációk létrehozására is.

6. A rendező

Nem csupán eggyé olvasztja a tehetséges stábot, de abban is segítséget nyújt, hogy a tehetségek később saját aranyifjaikat – részlegeiket vagy munkacsoportjaikat – is kinevelhessék.

7. A tapasztalatok építésze

Elkerülhetetlen, nélkülözhetetlen tapasztalatokat aknáz ki, melyek a termék vagy szolgáltatás puszta anyagi létén túl a vásárlóknak egyes mélyebb – akár érzelmi – igényeit is kielégítik.

8. A környezetdesigner

Olyan teret hoz létre a munkafolyamatokhoz, amelyben az innovációs csapat tagjainak minden lehetőségük megvan a lehető legszínvonalasabb munkára – beleértve a pszichikai és materiális környezetet egyaránt.

9. A gondviselő

Az egészségügyi hivatalhoz hasonlóan építi ki a vásárlók rendelkezésére álló utólagos gondoskodást, amely az egyszerű áru vagy szolgáltatás nyújtása mögött áll. A jó gondviselő előre látja a vásárló szükségleteit és már előre gondoskodik azok kiszolgálásáról.

10. A mesemondó

Belső morált és külső tudatosságot egyidejűleg épít ki, amelynek az emberi értékeket középpontba helyező, meggyőző és imponáló narratívák képezik az alapját. Szükség van az alapvető értékek és az adott szervezetben specifikus kultúrák megerősítésére.




© 2005-2006, Polgári Szemle Alapítvány