A tanulni vágyó személyiség
Az egyének és a szervezetek egyaránt folyamatosan igénylik az új forrásokat tudásuk kiterjesztése és növelése érdekében. Ebben egyáltalán nem számít az, hogy adott szervezet mennyire sikeres éppen, mert elégedettségről – pláne önelégültségről – soha nem lehet szó. A világ gyors ütemben változik, és a ma nagy ötlete talán a holnap anakronizmusával egyenlő. Az ember, aki elsajátítja a folyamatos tanulás fontosságát, és képes megkérdőjelezni saját világszemléletét is, csak ő tud újabb ablakokat nyitni a világra.
1. Az antropológus
Az antropológus új tudást és ismereteket gyűjt a szervezeten belül, megismerve az emberi környezet magatartásformáit, és kitapintva, hogyan függ össze az ember a termékekkel és szolgáltatásokkal, valamint közösségi terekkel.
2. A kísérletező
Aki új ötletek prototípusait dolgozza ki folyamatosan, tanulva a mindenkori hibákból. Sikert kalkulál, megállapítva a rizikó esélyét.
3. A „beporzó”
Olyan ötleteket, folyamatokat keres és talál más iparágakban vagy akár más kultúrákban, amelyek a saját üzlet fellendítésére is alkalmasak. Igazi nyitottságot és széles látókört igényel, mellyel jelenleg talán leginkább a kelet-ázsiaiak rendelkeznek.
4. A gátfutó
Tudja, hogy a sikerhez vezető út komoly akadályokon át vezet, és képes kifejleszteni a megfelelő stratégiákat a közelgő nehézségek semlegesítésére.
5. Az együttműködő
Segít összehozni a különböző munkaterületen dolgozókat, hogy alkossanak eklektikus csoportokat. Ezáltal lehetőség nyílik új kombinációk, új multidiszciplináris kombinációk létrehozására is.
6. A rendező
Nem csupán eggyé olvasztja a tehetséges stábot, de abban is segítséget nyújt, hogy a tehetségek később saját aranyifjaikat – részlegeiket vagy munkacsoportjaikat – is kinevelhessék.
7. A tapasztalatok építésze
Elkerülhetetlen, nélkülözhetetlen tapasztalatokat aknáz ki, melyek a termék vagy szolgáltatás puszta anyagi létén túl a vásárlóknak egyes mélyebb – akár érzelmi – igényeit is kielégítik.
8. A környezetdesigner
Olyan teret hoz létre a munkafolyamatokhoz, amelyben az innovációs csapat tagjainak minden lehetőségük megvan a lehető legszínvonalasabb munkára – beleértve a pszichikai és materiális környezetet egyaránt.
9. A gondviselő
Az egészségügyi hivatalhoz hasonlóan építi ki a vásárlók rendelkezésére álló utólagos gondoskodást, amely az egyszerű áru vagy szolgáltatás nyújtása mögött áll. A jó gondviselő előre látja a vásárló szükségleteit és már előre gondoskodik azok kiszolgálásáról.
10. A mesemondó
Belső morált és külső tudatosságot egyidejűleg épít ki, amelynek az emberi értékeket középpontba helyező, meggyőző és imponáló narratívák képezik az alapját. Szükség van az alapvető értékek és az adott szervezetben specifikus kultúrák megerősítésére.