Vissza a tartalomjegyzékhez


Ausztrália a top tíz elején

A Weber Shandwick kommunikációs tanácsadó cég kutatása szerint újra Ausztrália a legnépszerűbb országmárka az idei Country Brand Index (Országmárka Index) rangsora alapján.

A kettőezer-hatszáz fős, nemzetközi utazókból álló mintán végzett kutatás alapján Ausztrália után az Egyesült Államok a második, míg az Egyesült Királyság feljött a harmadik helyre, majd Franciaország, Olaszország, Kanada, Spanyolország, Új-Zéland, Görögország és Japán következik. A „legjobb ár-érték arányt képviselő turistacélpontok” rangsorában Magyarország Thaiföld után a második. Idén a „feltörekvő csillagok” kategóriában Horvátország, Kína és az Egyesült Arab Emirátusok nyerte el az első három helyet, mivel az elkövetkező öt évben nagy valószínűséggel ezek lesznek a legközkedveltebb turistacélpontok. „A gyakori utazók rendszerint online közösségek tagjai, és így gyorsan képesek befolyásolni a közvéleményt. Érzelmi kötelék kialakításával és erős elkötelezettség megteremtésével segítenek új utazók megnyerésében, erősítik a lojalitást az országmárkák iránt, és a leghatásosabb eszköz, a szóbeszéd-marketing útján képesek alakítani egy ország imázsát” - mondta a kutatás kapcsán Szűcs Ervin, a Weber Shandwick regionális ügyvezető igazgatója.