A Weber Shandwick kommunikációs tanácsadó cég kutatása szerint újra
Ausztrália a legnépszerűbb országmárka az idei Country Brand Index (Országmárka
Index) rangsora alapján.
A kettőezer-hatszáz fős, nemzetközi utazókból álló mintán végzett kutatás
alapján Ausztrália után az Egyesült Államok a második, míg az Egyesült Királyság
feljött a harmadik helyre, majd Franciaország, Olaszország, Kanada,
Spanyolország, Új-Zéland, Görögország és Japán következik. A „legjobb ár-érték
arányt képviselő turistacélpontok” rangsorában Magyarország Thaiföld után a
második. Idén a „feltörekvő csillagok” kategóriában Horvátország, Kína és az
Egyesült Arab Emirátusok nyerte el az első három helyet, mivel az elkövetkező öt
évben nagy valószínűséggel ezek lesznek a legközkedveltebb turistacélpontok. „A
gyakori utazók rendszerint online közösségek tagjai, és így gyorsan képesek
befolyásolni a közvéleményt. Érzelmi kötelék kialakításával és erős
elkötelezettség megteremtésével segítenek új utazók megnyerésében, erősítik a
lojalitást az országmárkák iránt, és a leghatásosabb eszköz, a
szóbeszéd-marketing útján képesek alakítani egy ország imázsát” - mondta a
kutatás kapcsán Szűcs Ervin, a Weber Shandwick regionális ügyvezető igazgatója.