Tízből hét brit mobiltelefon-használó kap kéretlen ajánlatokat, s
kétharmaduk kellemetlennek találja ezt - derült ki egy brit felmérésből. A
válaszadók alig több mint egytizede vásárolt valamit online vagy telefonos
promóció eredményeként. A 45-54 évesek kétharmada, az 55-64 évesek 78 százaléka,
és a fiatal felnőttek több mint fele érezte úgy, hogy a feléjük irányuló
reklámajánlatok érdektelenek számukra. A 25-34 évesek nagyjából fele állította,
hogy akár mobilszolgáltatóját is kész lecserélni a „zaklatás” miatt. A felmérés
tanúsága szerint tehát a hirdetések személyre szabásának hiánya nemcsak nem
generál bevételt, de még a meglévő fogyasztóbázist is elidegeníti. A reklám
viszont önmagában nem zavarja az előfizetőket, tehát az olyan szolgáltatók,
amelyek képesek pontosan célba juttatni a hirdetéseket, nagy előnyt élveznek a
piacon.