Vissza a tartalomjegyzékhez


A hét eseményei

Fürdőváros
Demszky Gábor a héten bemutatta Ferenci Tibort, a Budapest Gyógyfürdő Zrt. új vezetőjét. A főpolgármester azt szeretné, hogy Budapest legyen méltó a fürdővárosi címére. A városvezetés azt várja Ferencitől, hogy bővüljön a fürdők szolgáltatási köre. Ismertetése szerint a Széchenyi fürdő fejlesztése meghatározó jelentőségű fővárosi program, emellett a Lukács és a Gellért fürdők felújítását is kiemelte. Az új vezérigazgató azt szeretné, ha a zrt. kezelésében lévő mindegyik fürdő saját profillal rendelkezne.

Fogyasztóvédelem
Szeptembertől nyilvánosságra kerül azoknak a cégeknek a neve, amelyek megkárosították a fogyasztókat. Első lépésben az egymillió forintnál nagyobb bírság által büntetett boltok kerülnek fel a listára, valamint azok, amelyek egy ideje visszaesők. Itt olvasható lesz majd a cég neve, címe, az, hogy mit követett el, és a kiszabott bírság is fel lesz tüntetve. A lista szerzői szerint, ha egy cég megkárosítja a fogyasztókat, akkor nincs indok a jó hírnév védelmére.

Panasz a telefonra
Tavaly 1000 előfizetőre 347 panasz jutott a vezetékes telefonszolgáltatóknál, míg a mobilcégeknél csupán 38 - derült ki a szolgáltatásminőséget vizsgáló jelentésből. A legnagyobb vezetékes telefonszolgáltatók közül a UPC teljesített a legrosszabbul, míg a Magyar Telekom a legjobban. A mobilcégeknél az ügyfelek legtöbbször a Pannonra panaszkodtak tavaly és a legkevesebben a Vodafone-ra. A szolgáltatásokról azonban nemcsak a reklamációk száma, hanem a hatósági vizsgálatok kimenetele is sokat elmond. Így a cégek sorrendje majdnem fordított.

Fizet a British Airways
Minden idők egyik legnagyobb büntetését szabta ki a British Airways (BA) brit légitársaságra az Egyesült Királyság versenyhivatala. A vád szerint a BA egyeztette árait egyik vetélytársával, a Virgin Atlantickel. A feljelentést épp a másik érintett cég, a Virgin Atlantic tette, ezért annak nem kell büntetést fizetnie. A British Airways viszont további szankciókra számíthat az Egyesült Államokban is.