Vissza a tartalomjegyzékhez


A reklám is felelős

A televízióban sugárzott ételreklámok megnövelik az elhízott gyermekek étvágyát. A liverpooli egyetem munkatársai szerint ennek következtében megduplázódhat az elfogyasztott ételmennyiség. A pszichológusok egy 60 fős, 9-11 év közötti, különböző testsúlyú gyermekekből álló csoport viselkedését vizsgálták: étel- és játékreklámot, majd rajzfilmet vetítettek nekik, s ezután megfigyelték, mennyit esznek.

Az élelmiszer-hirdetések nézői jelentősen több ételt vettek magukhoz, mint a játékreklámok közönsége. Az elhízott gyermekek ettek a legtöbbet, s ők választották a legmagasabb zsírtartalmú ételeket is, míg a normál súlyúak sokkal kevesebbel is beérték. Nagy-Britanniában a gyermekek műsorsávjában nemrégiben megtiltották az ételek tévés reklámozását.