Vissza a tartalomjegyzékhez


Reklámízlés Magyarországon


Kedveljük a humoros reklámokat, és zavarónak tartjuk a hosszú reklámblokkokat - derült ki a Szonda Ipsos felméréséből. A kutatás alapján a hazai televíziónézők ízlése többé-kevésbé megfelel az európai ízlésvilágnak: a férfiakat az autós, a nőket az élelmiszerreklámok vonzzák igazán. Meglepő viszont, hogy itthon nem igazán vagyunk vevők sem a szépségápolási cikkeket, sem a pénzügyi szolgáltatásokat népszerűsítő reklámokra. A magyarok elsősorban a humoros reklámokat szeretik, emellett nagyra értékelik a jó zenei aláfestést. A harmadik legfigyelemreméltóbb tényező, amikor aranyos kisbabákat látunk a képernyőn. A dekoratív hölgyek feltűnését csupán a válaszadók alig harmada, míg a meztelenséget vagy érzéki szituációt ábrázoló reklámokat a nézők 15 százaléka tartotta figyelemfelkeltőnek. A pénzügyi szolgáltatásokról szóló reklámokat kevésbé szívesen nézzük, annak ellenére, hogy ebben a szektorban jelentősen nőtt a reklámköltés az elmúlt években. A magyar válaszadók 53 százaléka azért nem szereti eléggé a reklámokat, mert azok túl gyakran szakítják meg a programokat.