Kedveljük a humoros reklámokat, és zavarónak tartjuk a hosszú reklámblokkokat -
derült ki a Szonda Ipsos felméréséből. A kutatás alapján a hazai televíziónézők
ízlése többé-kevésbé megfelel az európai ízlésvilágnak: a férfiakat az autós, a
nőket az élelmiszerreklámok vonzzák igazán. Meglepő viszont, hogy itthon nem
igazán vagyunk vevők sem a szépségápolási cikkeket, sem a pénzügyi
szolgáltatásokat népszerűsítő reklámokra. A magyarok elsősorban a humoros
reklámokat szeretik, emellett nagyra értékelik a jó zenei aláfestést. A harmadik
legfigyelemreméltóbb tényező, amikor aranyos kisbabákat látunk a képernyőn. A
dekoratív hölgyek feltűnését csupán a válaszadók alig harmada, míg a
meztelenséget vagy érzéki szituációt ábrázoló reklámokat a nézők 15 százaléka
tartotta figyelemfelkeltőnek. A pénzügyi szolgáltatásokról szóló reklámokat
kevésbé szívesen nézzük, annak ellenére, hogy ebben a szektorban jelentősen nőtt
a reklámköltés az elmúlt években. A magyar válaszadók 53 százaléka azért nem
szereti eléggé a reklámokat, mert azok túl gyakran szakítják meg a programokat.