Vissza a tartalomjegyzékhez


Megújult a Citroën

A Citroën mindig is híres volt finom felfüggesztéséről és lengéscsillapításáról. A DS szériában bemutatkozó légrugózás javítása azonban sohasem tartozott az autószerelők legszebb álmai közé. Az új C5-ös hidraulikus rugózását öt évig, vagy 200 ezer kilométerig nem kell karbantartani. A C5-ösbe egy, a főcikkünk témaköréhez tartozó újítást is beépítettek: a sebességkorlátozó berendezést. A vezetőnek nincs más dolga, mint beprogramozni azt a sebességhatárt, melyet a rendszer - a gázpedál állásától függetlenül - nem enged túllépni.

Ugyanakkor, ha a sofőr gyorsabban szeretne haladni (például előzéskor), akkor elég egy hirtelen, erős gázadás. Az autóban kanyarkövető xenon fényszórók is helyet kaptak, melyek jelentősen megnövelik a látótávolságot, megvilágítva a korábban bevilágítatlan területeket is. Világújdonság a véletlen sávelhagyást érzékelő szenzorok beépítése, melyek megrezegtetik a vezetőülést, méghozzá azon az oldalon, amelyik irányban az autó elhagyni készül az úttestet. A C5-ös alapára 5 millió 450 ezer forint, de itt nem a hazai piacon megszokott „fapados” modellről van szó. Ebben az árban benne foglaltatik az automata klíma, bőrkormány, blokkolásgátló, vészfékasszisztens, menetstabilizátor, kipörgésgátló, valamint hét légzsák, melyekből egy a vezető térdét és lábszárát védi. (K. S.)