Vissza a tartalomjegyzékhez


Krízismenedzsment és kríziskommunikáció

Budapest, 2004. október 5-e ismét egy kiváló nap a hírszerzésre. Az Üzleti hírszerzés- és elhárítás- konferenciasorozat keretében a legközelebb a krízismenedzsment kerül fókuszba. Sajnálatos módon a napi híradások - például az észak-oszétiai tragédia, vagy a XI. kerületi OTP-fiókban történt halálos kimenetelű bankrablás is - megerősítik a téma fontosságát. Látható, hogy napjainkban a személyes és a gazdasági szféra is súlyosan fenyegetett lett. Ez a helyzet a politika mellett a gazdasági élet szereplőit is arra kényszeríti, hogy átgondolják az intézményeket, illetve a vállalatokat potenciálisan vagy valóságosan érintő konfliktus- és válsághelyzeteket, és megoldásokat találjanak azok megelőzésére, kezelésére. 

Az Open Gates Hungary Kft. az IBA Magyarország Kft.-vel karöltve ebben kíván segítséget nyújtani az érdeklődőknek az októberi konferencia szervezésével.
Miközben az üzleti hírszerzés témájáról beszélünk, egyszerre kell gondolnunk lehetőségre és fenyegetettségre. Lehetőségre, azaz egy olyan eszköztárra, amellyel a szervezetünk, vállalatunk stratégiai és operatív tervezését támogathatjuk. Az ágazatról és a konkurenciáról beszerezhető nyílt információkat tudatosan kiaknázzuk, nem felejtkezve el a tágabb gazdaságpolitikai környezet folyamatos kiértékeléséről (sőt a szervezett bűnözés vagy akár a terrorizmus okozta fenyegetettségről sem). Komplex módon kell tehát kezelnünk a vállalatunk biztonságos működéséhez szükséges kérdéseket - hívja fel a figyelmet Elek József, az IBA Magyarország Kft. ügyvezetője, a konferenciasorozat társszervezője. Az októberi konferencia előadásai foglalkoznak a külső és belső veszélyforrások által okozott konfliktusok, krízishelyzetek kialakulásának lehetséges okaival. Elemzést adnak arra vonatkozóan, hogy a válsághelyzetekben milyen konfliktuskezelési folyamatok alkalmazhatóak. A külső - például: környezeti, gazdasági, politikai, bűnügyi, illetve terroreseményeken túl jelentős válsághelyzet alakulhat ki a belső visszaélések kapcsán. A vélt vagy valós sérelmek hatására megélénkülhet egy keresési folyamat a munkavállalók részéről. Amennyiben a versenytársnak jó információforrásai vannak, úgy ezeket a munkatársakat  - mint információforrásokat - hamar megtalálja, és a saját versenyelőnyére használhatja fel. 
Egy céget azonban nem csak személyügyi téren érhet támadás, hanem bizony az informatikai részleg is „jó” célpont lehet. Szakemberek általános véleménye, hogy erre az esetre sem árt, ha már ott lapul a fiókban egy válságterv.
Nagy jelentőséggel bír, hogy minden konfliktus idejében megfelelően kezelve legyen, hogy ne alakuljon ki a krízishelyzet. A Krízismenedzsment-konferencia előadásai metodikát adnak arra is, hogy milyen lehetőségek állnak rendelkezésre a krízishelyzet kezelésével kapcsolatosan, mit és hogyan kommunikáljunk, kinek kell kommunikálni a dolgozók és kinek a külső intézmények vagy a sajtó felé.

(Információ: )