Vissza a tartalomjegyzékhez

Reuters – Meleg Viktória
Csodálatos megmenekülés

Három ausztrál gyereknek csodával határos módon sikerült túlélnie egy hatnapos kalandot, miután kis vitorlásuk Ausztrália északi partjainál felborult, és a gyerekek a cápáktól hemzsegő vízben apró szigetről apró szigetre úszva élelmet és vizet kerestek. A 15, 12 és 10 éves gyerekeket szüleik kényszerítették arra, hogy ússzanak egy távoli, a vízből kiemelkedő sziklára, mivel a szülők elkeseredetten kapaszkodtak hároméves kisfiukba és a felborult hajóba. „Ekkor láttuk őket utoljára” - nyilatkozta a 12 éves Stephen Nona. A sziklás kiemelkedésen azonban a gyerekek nem találtak vizet, ezért át kellett úszniuk egy másik szigetre. „El kell döntenünk: vagy úszunk, vagy meghalunk” - mondta Stephen testvéreinek, miközben ott álltak a csupasz kiemelkedésen.

„Egész nap úsztunk. Reggel indultunk útnak, és délutánra értünk oda arra a nagy szigetre. Találtam egy kókuszdiót, és meghámoztam a fogammal” - mesélte Stephen. A Torres-szigeteken lakó család egy születésnapi partira indult a tőlük 74 kilométerre található Csütörtök-szigetre. Ez egy rutinutazásnak számít az Ausztrália trópusi északi része és a Pápua Új-Guinea között szétszórtan elhelyezkedő szigetek lakói körében. 28 kilométer megtétele után azonban leállt a hajó motorja. A gyerekek apja - tapasztalt tengerész lévén - kijavította a meghibásodást, ám a horgony kötele rátekeredett a motorra, és a hajó felborult. Az erősen hullámzó vízben a házaspár a mentőmellényt viselő hároméves kisfiuknak igyekezett segíteni, miközben azt kiabálták a gyerekeiknek, hogy próbáljanak meg elúszni a körülbelül kilenc kilométerre lévő biztonságos sziklához. Miközben a gyerekek a széltől hányt tengeren úsztak, vissza-visszanéztek a messzeségben egyre kisebbnek tűnő szüleikre és testvérükre. Stephen, Ellis és Noritta végül csuromvizesen és rémülten ugyan, de megérkezett a szigetre, ahonnan összebújva fürkészték a tengert szüleik után. „Imádkoztunk, hogy jöjjenek, de nem jöttek” - mondta Stephen.