Vissza a tartalomjegyzékhez


Monte-Carlo utcáin köröz tovább a mezőny

Nagyon el vannak kényeztetve a Forma-1-es csapatok a májusi hónapban. Alig ért véget a mindenki által egyik legkedveltebb barcelonai pályán megrendezett Spanyol Nagydíj, a csapatok máris továbbköltöztek a világbajnokság hatodik futamának helyszínére, Monacóba. 

A Monte-Carlóban megrendezendő nagydíj különleges szerepet tölt be a versenynaptárban, mivel a nagy szponzorok vezetői mindig itt adnak találkozót partnereiknek, így a csapatoknak különösen fontos, hogy jól teljesítsenek.
A megszokott forgatókönyv szerint a nagydíj előtt a csapatok intenzív tesztelésbe fogtak, így tett a Williams-BMW istálló is, mely La Castellet-ben tesztelte autóit. Az eddig gyengén szereplő csapat kolumbiai pilótája, Juan-Pablo Montoya, a tavalyi versenyen győzedelmeskedni tudott, és a nehézségek ellenére az idén is nyerni készül.
A konstruktőri második helyen álló Renault dobogós helyezés megszerzésére készül, ezért a Ferrariéhoz hasonló extra szárnyakkal szereli fel autóit, amelyek a szimuláció során igazolták a jelentős teljesítménybeli előrelépést. 
A verseny legnagyobb esélyese, mint ahogy azt már megszokhattuk, a Ferrari lesz. A maranellói csapat technikai igazgatója, Ross Brawn elmondása szerint: bár lehet, idén mindent megnyernek, van még mit fejlődnie csapatának. Szerinte a rajt a Ferrari legnagyobb gyengesége, s mivel a Bridgestone-t megelőzte a Michelin, már ami az első körben megtett sebességet illeti, Brawn szerint sokkal okosabb stratégiákra van szükségük. 
A verseny helyszínéül szolgáló pályán a szűk és kacskaringós utcák miatt elég kicsi az átlagsebesség, mégis a versenyautók helyenként 290 km/órás sebességet is el tudnak érni. Emellett itt nincsenek kavicságyak és a szűk pálya miatt nincs nagyon hely a hibázásra. Aki hibázik, az nagyot fizethet akár azzal, hogy kiesik a versenyből. A motorerő nem játszik ezúttal különösebben nagy szerepet, de fontos lesz, hogy az autónak jó legyen a húzása a kanyarokból kijövet, és ami még fontosabb, az autó jól vezethető legyen. Technikai szempontból fontos, hogy a versenyautóknak nagy legyen a tapadása, és a pálya finom tavaszi autó-beállítást igényel. A Grand Hotel-kanyar a verseny leglassabbja, amelyet nagyjából 40 km/órás sebességgel vesznek be a pilóták. A pálya leggyorsabb része a híres alagút, ahol a sebesség akár a 300 km/órát is elérheti.
A hetvennyolc körös Monaco Nagydíj május 26-án 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 3,34 km, a teljes versenytáv 260,52 km.
(Forrás: Amber PR)