Vissza a tartalomjegyzékhez


Új terepen a Forma–1-es mezőny

A Forma-1-es csapatok nagyon izgatottan várják a hétvégét, hiszen egy teljesen ismeretlen és nagyon modern új pályán fognak versenyezni, a közel-keleti Sakhirban, ahol az első Bahrein Nagydíjat rendezik meg. Nemkülönben izgatottak a helyiek is, szinte az egész országban érezni az első Forma-1-es Nagydíj megrendezése miatti vibrálást.


Az új pálya látképe madártávlatból. Izgalmasnak ígérkezik a premier Fotó: DPPI

Az összes pilóta tűkön ülve várja, hogy megszemlélhesse és kipróbálhassa az új pálya kihívásait, amelyet nem kisebb név, mint a német építész, Hermann Tilke tervezett. „Úgy gondolom, hogy a Forma-1 közel-keleti kitérője, főképpen Bahreinbe, igazán fontos. Nagy kihívás lesz az összes csapat számára egy teljesen új pályán rajthoz állni, nem is beszélve az izgalmakról. A pálya és környéke nagyon érdekes látványt nyújt, sok-sok előzési lehetőséggel. A pályát ugyanaz az ember tervezte, mint a sepangit, így biztos vagyok benne, hogy nagyszerű munkát végzett, és már nagyon szeretnék ott lenni, és élőben látni. Malajziában elért dobogós helyezésemet követően a csapat magabiztosabb lett, és én azon leszek, hogy javítsak a teljesítményen Bahreinben” - nyilatkozta Juan-Pablo Montoya, a Williams-BMW kolumbiai pilótája.
Üres lappal kezdi meg minden Forma-1-es csapat a hétvégét. Ahhoz azonban, hogy a „lapok” gyorsan beteljenek, a csapatokat segítik technikai partnereik, mint a HP a Williams-BMW-istállót. A Forma-1 kétségkívül a legnagyobb technikai igényű autósport a földön. Így a csapatok a pályákon a telemetria, a főhadiszálláson pedig a komputeres tervezés és a virtuális szimuláció segítségére hagyatkoznak. 
Az adattárolás a Forma-1-es csapatok életének fontos részét képezi, mivel a telemetria, a tervezés és a tesztelés során összegyűlt adatokat nagy odafigyeléssel kell tárolni és kiértékelni annak érdekében, hogy azok majdnem azonnal a csapat többi tagjának a rendelkezésére álljanak. Így amint az FW26-osok megkezdik a körözést a bahreini pályán, elkezdik küldeni a telemetriai adatokat a bokszba. A garázsba való visszatérést követően a mérnökök az autóra csatlakoztatják a HP ProLiant DL 360 szerverekből álló feldolgozóközpontot, és letöltik a fedélzeti számítógép által rögzített adatokat. Így az első edzést követően már sok-sok adattal rendelkeznek az addig ismeretlen, vadonatúj pályáról.
Sokban az előző, Maláj Nagydíjhoz hasonlítják a pilóták a hétvégi versenyt. Bár itt várhatóan nem lesz akkora a hőség, mint Sepangban volt, mégis a hasonló körülmények miatt egy kalap alá veszik a két versenyt. „Bahrein Malajziához hasonlít, már ami az abroncsokat és az autó hűtését illeti. Ezeken a területeken pedig szerintem magabiztosak lehetünk. Nehéz verseny előtt állnak a versenyzők, de ezen kívül semmit nem tudunk. Lehetetlenség jóslatokba bocsátkozni, az azonban biztos, hogy a szokásosnál is többet kell majd dolgoznunk, hiszen a hétvégén mindennek klappolnia kell azért, hogy harcolhassunk a mezőny élén” - nyilatkozta Fernando Alonso, a Renault csapat pilótája.
A pálya lassú és közepesen gyors kanyarokból, valamint hosszú egyenesekből áll, ami igazi kihívást jelent majd a Forma-1-es mezőnynek. Az autók végsebessége várhatóan eléri a 325 km/órás sebességet a célegyenesben. A csapatoknak új problémákkal kell a versenyen szembenézniük, így például azzal, hogy a pályát és környékét finom korallhomok takarja. Így ez zavart, akár a fedélzeti mechanika meghibásodását okozhatja működés közben. Az első kanyar formája miatt különösen érdemes lesz a rajtra odafigyelni, ami még hozhat meglepetéseket. (Forrás: Amber PR)