Vissza a tartalomjegyzékhez


Szülők és tanárok: együtt hatékonyabb

Egy új felmérés szerint az amerikai szülők jelentős többsége inkább együttműködne a tanárokkal, mintsem hibáztatná őket, ha gyermeküknek esetleg problémái támadnának az iskolában. 


- Félő, hogy egy esetleges intő az üzenőfüzetemben a konfliktus eszkalálódásához vezethet.

A elnevezésű weboldal ebben a témában végzett közvélemény-kutatása szerint tízből kilencen érzik úgy, hogy fiuk vagy lányuk oktatásában, nevelésében partnerei a tanároknak, 78 százalék beszélne a tanárral a nehézség megoldását illetően. A válaszadók mindössze 3 százaléka hibáztatná az iskolát, míg 3 százalék nem nyugtalankodna amiatt, hogy gyermeke az otthoninál esetleg rosszabb nevelésben részesülhet. A Tanárok Nemzeti Szövetsége (NUT) által készített, és ezen felmérés eredményei között igen nagy különbségek mutatkoznak. A NUT szerint számos tanár gondolta úgy, hogy a szülők tényleges bántalmazással való fenyegetőzése komoly, és egyre erősödő probléma. Az általános iskolás korú gyermekek szüleinek 2 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem számít, mennyi elfoglaltsággal jár munkájuk és a családi élet igényeinek kielégítése, a gyermekkel való hangos olvasásra mindenképp szánnak időt. Ha a házi feladatnál történő segítségnyújtásról van szó, 65 százalék mondja azt fiának vagy lányának, hogy az információknak ő maga nézzen utána, 30 százalék ad ugyan átfogó útmutatást, de a tényleges megoldást nem árulja el, és mindössze 4 százalék az, aki a helyes választ egyszerűen megmondja. Phil Clegg, a Footie.net oktatási igazgatója örül, hogy a szülők nem ellenségként, hanem szövetségesükként ismerik el a tanárokat, és gyermekeik érdekében együtt is kívánnak dolgozni velük. A NUT főtitkára, Doug McAvoy szerint csodálatos hallani, hogy a szülők így támogatják gyermekeik oktatását. Pontosan ez az, amire az iskoláknak már szüksége volt. Együttműködés az iskolával, annak támogatása és segítség a gyermekeknek: ez lehet a siker igazi előmozdítója. (Ananova)