Vissza a tartalomjegyzékhez

Király Sándor
Kényelmes sportoló

 
Fotó: Crhysler Media

A Sebring annak ellenére, hogy a hazánkban legjobban fogyó Chrysler modellt, a Stratust váltotta le, nem tekinthető utódmodellnek, mivel mérete, teljesítménye, felszereltsége és nem utolsó sorban ára miatt egy osztállyal feljebb lépett. A sportos jelleget nemcsak a híres amerikai versenypályára utaló névválasztás erősíti, hanem a ferraris jellegű, öblös, első levegőbeömlő nyílás is. Mint ismeretes, az amerikai és az európai élet és autóvezetési stílus némileg eltér egymástól. A tervezők nem akartak lemondani az amerikai kényelemről, ezért meghagyták a tágas utasteret és a kényelmes utazó foteleket, de az európai tempóhoz igazították a futóművet és a fékeket. Az első kerékfelfüggesztés „Short Long Arm” rendszerű, amely nagy berugózás esetén is tartja a kerekeknek a talajjal bezárt szögét, így biztonságosabban kormányozható az autó. A 300M típusból már ismert 2,7 literes V6-os motort némileg átdolgozták, amely 203 lóerőt teljesít. A 265 Nm nyomatékot négy fokozatú, kézi kapcsolásra is alkalmas automata váltó viszi át az első kerekekre. A vegyes átlagfogyasztás az 1,6 tonnás önsúly ellenére is csak 10,6 liter volt 100 kilométerenként. Az utastérben finom bőrillat és csend uralkodik, a zajt viszkózus folyadékot tartalmazó motorfelfüggesztő elemekkel és a futómű gumi alkatrészeinek többrétes kialakításával szorították ki. A fékezés biztonságát a Daimler-Chrysler új fejlesztésű szerkezetével növelték, az „ABS plus” kanyarban a jobban tapadó ívkülső kerekeknek nagyobb fékerőt ad. Amerikai autó lévén, szinte lehetetlen feladat lenne az összes kényelmi és biztonsági felszereléseit felsorolni, a klíma automatizálásán, az elektromos napfénytetőn és a metálfényezésen kívül minden benne van, hiányzik viszont az ötödik fejtámla! 
A 10 millió 900 ezer forintos vételár kategóriájában a legjobb ajánlat annak ellenére, hogy az Európai Unión kívül importált autókra országunk a legmagasabb vámtételt alkalmazza.