Vissza a tartalomjegyzékhez


Hipermarket-csúcs

Egyre több élelmiszert és háztartási cikket vásárolunk, miközben kozmetikumokra egyre kevesebbet költünk - tudtuk meg a GFK Piackutatási Intézet frissen közzétett jelentéséből. A gyümölcslé, a csokoládé, a tejföl, a majonéz, a dezodor és a fogkrém fogyasztása nem kevesebb mint hat százalékkal csökkent a tavalyihoz képest. A változások azzal magyarázhatók, hogy az erős régi és terjedő új vásárlási típusok együtt léteznek mind a fogyasztási és vásárlási szokásokban, mind a kereskedelemben. Valószínűleg az elkövetkezendő két-három évben is ez a tendencia tapasztalható majd. A napi fogyasztásicikk-forgalom mintegy 58 százaléka a nagy eladóterű hipermarketekben, szupermarketekben, diszkontokban zajlik. Ez azonban nem jellemző a régió egyéb országaira, így például Horvátországban és Szlovákiában a forgalom nagyobb részét önálló kisboltok bonyolítják. (Hetek)