A múlt hétvégén újabb kettős McLaren-győzelem született. A dobogó tetejére
ezúttal Mika Häkkinen állhatott csapattársa, Coulthard, valamint a ferraris
Barrichello társaságában. A három fennmaradó pontszerző helyet Villeneuve, Button és
Salo szerezte meg, mindannyian egy kört kapva. A finn győzelmével cáfolta azt a híresztelést,
mely szerint a skót az első számú pilóta a McLarennél, egyúttal felzárkózott
Schumacher és Coulthard mögé a pontversenyben. A sikerrel a McLaren is a Ferrari elé
került, azonban az eredmény még nem hivatalos, mert a versenyt követő technikai szemlén
Mika autóján nem találták az egyik elektronikus központ plombáját. Az ügyet vizsgálják,
döntés még nem született.
Schumacher erre a fordulatra nem számított. A vb állása ismét szoros
Fotó: Reuters
A rajt utáni kanyarban történtek döntően befolyásolták a „végeredményt”,
mert a jól rajtoló McLarenek mögött többen is vidámparki dodzsemversenyen képzelték
magukat. Zonta Michael Schumachert késztette 180 fokos fordulatra, Trulli Barrichellót lökte
meg hátulról, Diniz pedig a hátsó régióban kezdett kamikáze akcióba. A nagy
kavarodás következtében Schumacher, Trulli és Fisichella föladták a versenyt, míg többen
a boxba kényszerültek kisebb-nagyobb javításokra. A versenybíróknak lehetőségük
lett volna új rajtot elrendelni, de nem így döntöttek, ezért a továbbiakban az élen
meglehetősen unalmasan csordogált a verseny. A futam utáni nyilatkozatokban a három
„első kanyaros” kieső közül csak Trulli és Fisichella említette, hogy jobb lett
volna új rajtot elrendelni, Schumacher azonban meglepően higgadtan vette tudomásul a döntést.
Schumi Zontára sem haragudott, szokványos versenybalesetnek minősítette az esetet,
ellentétben Coultharddal, aki az előző futamon ennél kisebb mértékű incidens után
is meglehetősen vehemensen támadta a németet.
Ez a futam újabb bizonyíték arra, hogy a nemzetközi szövetségnek lépnie kell a
futamok izgalmasabbá tétele érdekében, mivel eddigi próbálkozásaik eredménytelenek.
Barrichello például karambolos autójával a nyolcadik helyről előrelépve kört vert
a többiekre. Ez persze lehetne a versenyzőtársak számára kritika, de inkább az autók
közötti különbséget szimbolizálja. Idén tíz futamon mindössze három pilóta volt
képes győzelemre, míg a csapatversenyben a két élcsapat utolérhetetlen a többiek számára.
Jelenleg csak néhány esős versenyen élvezhetjük a pilóták tehetségét és az autóversenyek
igazi légkörét.
A megoldásra példa lehetne a konkurens amerikai Cart-sorozat, ahol lényegesen jobban
dominál a versenyző tudása, egy évben akár nyolc különböző győztest is ünnepelhetnek
a szurkolók. Most is a Forma-1-ben nem sok vizet zavarók vezetik a sorozatot: a brazil
Roberto Moreno és az amerikai Michael Andretti, akik nem időközben tanultak meg
vezetni, hiszen előbbi 41, utóbbi „már” 38 éves.
A következő futam Németországban, Hockenheimben lesz. A pálya inkább a McLareneknek
kedvez, de idén Schumachert - ha nem volt balszerencsés - csak egyszer,
Silverstonban győzték le.