Vissza a tartalomjegyzékhez

Hortobágyi Péter
A futamnak vége, de ki a győztes

A múlt hétvégén újabb kettős McLaren-győzelem született. A dobogó tetejére ezúttal Mika Häkkinen állhatott csapattársa, Coulthard, valamint a ferraris Barrichello társaságában. A három fennmaradó pontszerző helyet Villeneuve, Button és Salo szerezte meg, mindannyian egy kört kapva. A finn győzelmével cáfolta azt a híresztelést, mely szerint a skót az első számú pilóta a McLarennél, egyúttal felzárkózott Schumacher és Coulthard mögé a pontversenyben. A sikerrel a McLaren is a Ferrari elé került, azonban az eredmény még nem hivatalos, mert a versenyt követő technikai szemlén Mika autóján nem találták az egyik elektronikus központ plombáját. Az ügyet vizsgálják, döntés még nem született.


Schumacher erre a fordulatra nem számított. A vb állása ismét szoros     Fotó: Reuters

A rajt utáni kanyarban történtek döntően befolyásolták a „végeredményt”, mert a jól rajtoló McLarenek mögött többen is vidámparki dodzsemversenyen képzelték magukat. Zonta Michael Schumachert késztette 180 fokos fordulatra, Trulli Barrichellót lökte meg hátulról, Diniz pedig a hátsó régióban kezdett kamikáze akcióba. A nagy kavarodás következtében Schumacher, Trulli és Fisichella föladták a versenyt, míg többen a boxba kényszerültek kisebb-nagyobb javításokra. A versenybíróknak lehetőségük lett volna új rajtot elrendelni, de nem így döntöttek, ezért a továbbiakban az élen meglehetősen unalmasan csordogált a verseny. A futam utáni nyilatkozatokban a három „első kanyaros” kieső közül csak Trulli és Fisichella említette, hogy jobb lett volna új rajtot elrendelni, Schumacher azonban meglepően higgadtan vette tudomásul a döntést. Schumi Zontára sem haragudott, szokványos versenybalesetnek minősítette az esetet, ellentétben Coultharddal, aki az előző futamon ennél kisebb mértékű incidens után is meglehetősen vehemensen támadta a németet.
Ez a futam újabb bizonyíték arra, hogy a nemzetközi szövetségnek lépnie kell a futamok izgalmasabbá tétele érdekében, mivel eddigi próbálkozásaik eredménytelenek. Barrichello például karambolos autójával a nyolcadik helyről előrelépve kört vert a többiekre. Ez persze lehetne a versenyzőtársak számára kritika, de inkább az autók közötti különbséget szimbolizálja. Idén tíz futamon mindössze három pilóta volt képes győzelemre, míg a csapatversenyben a két élcsapat utolérhetetlen a többiek számára. Jelenleg csak néhány esős versenyen élvezhetjük a pilóták tehetségét és az autóversenyek igazi légkörét.
A megoldásra példa lehetne a konkurens amerikai Cart-sorozat, ahol lényegesen jobban dominál a versenyző tudása, egy évben akár nyolc különböző győztest is ünnepelhetnek a szurkolók. Most is a Forma-1-ben nem sok vizet zavarók vezetik a sorozatot: a brazil Roberto Moreno és az amerikai Michael Andretti, akik nem időközben tanultak meg vezetni, hiszen előbbi 41, utóbbi „már” 38 éves.
A következő futam Németországban, Hockenheimben lesz. A pálya inkább a McLareneknek kedvez, de idén Schumachert - ha nem volt balszerencsés - csak egyszer, Silverstonban győzték le.