Az 1970-ben bemutatkozó Toyota Celica neve mind a hétköznapokban, mind a
versenysportban jól cseng, ékes bizonyítéka ennek a 325 ezres eladási példányszám,
és a 93-94. évi rally-világbajnokság megnyerése.

Tekintélyt parancsoló
Jelen számunk tesztpéldánya - amely a hetedik generáció a Celica családfájában
- a formatervezők zsenialitásáról tanúskodik, a harmonikus ívű és karakteres
vonalvezetésű autó nem egy hétköznapi jelenség. Mikor ez a vizuális élmény feltűnik
a visszapillantó tükörben, az autósok többsége akkor is lehúzódik előle, ha nem
tapad rájuk a Celica. Ők bizonyára nem tudják, hogy „csak” 143 lóerő veszi ki a
részét a hajtásban. Az 1,8 literes, 16 szelepes, dupla vezérműtengelyes és
folyamatosan változtatható szívószelep-vezérlésű erőmű viszont úgy húz, mint
egy lokomotív, a maximális forgatónyomaték 170 Nm, 4200/perc fordulatnál. Az autó
gyorsulása 0-100 km/órára 8,7 másodperc alatt történik. A Celicával olyan kanyarvételi
sebesség érhető el, amelyet sok autómárkával nem is érdemes megkísérelni, az
alacsony súlypont, a hosszú tengelytáv, a rövid karosszéria túlnyúlása és az igényesen
megtervezett futómű hihetetlen stabilitást kölcsönöznek. Ennyire precíz váltóról
- amely a Celicában található - csak a lacházai bakter tudna mesélni, a hatsebességes,
rövid úton járó váltókar gyorsan és pontosan kapcsolható. Figyelembe véve, hogy a
Celica elsősorban sportautó, a csomagtér 365 literes befogadóképessége átlag
feletti, a hátsó üléstámlák is ledönthetőek 60/40 arányban. A hátsó üléssor két
személyes, annak érdekében, hogy felnőttek is elférjenek rajta, formáját erősen
kimélyítették, tekintettel a 132 centiméteres autómagasságra és az erősen lejtő hátsó
szélvédőre. Könnyebb a dolgom, ha nem a minden igényt kielégítő alapfelszereltséget
sorolom fel, ugyanis csak a metál fényezésért kell felárat fizetni. A 7,39 millió
forintos vételár nem kevés, de mint minden Toyotára, a Celicára is 3 év vagy 100
ezer kilométer garanciát kapunk, és nem elhanyagolható szempont még egy 143 lóerős
sportgép esetében sem a 100 kilométerenkénti 7,7 literes (!) átlagfogyasztás. A
Celica remek alternatíva lehet azon vásárlók körében, akik kedvelik a sportos
menettulajdonságokat, ugyanakkor nem mondanak le a kényelemről és a komfortérzésről
sem - addig is, amíg összegyűlik a pénz egy tűzpiros Ferrarira.