Vissza a tartalomjegyzékhez

Helyszíni tudósítás
Schumacher balszerencsés

„A világbajnokság szabályai egyértelműek. Ha nem mi nyerünk, akkor ők teszik azt. Ez minden nagydíjon így van, és sajnos a mai nap mi voltunk a balszerencsések. Tudjuk, és mindig is mondtuk, hogy nehéz dolgunk lesz, és a mai nappal a lehetségesből valóság lett.” Így összegezte a Ferrari sportigazgatója, Jean Todt a Francia Nagydíjat, amelyen már szinte 100 százalékig biztos volt mindenki, hogy Schumacher újabb 10 pontot tudhat magáénak. A világbajnokságban vezető pilóta az élről rajtolt el, ez pályafutása 27. pole pozíciója volt, és az első 39 körben vezetett. A gumijai azonban nagyon elhasználódtak, és David Coulthard (McLaren) fel tudott zárkózni, majd meg is előzte őt a 40. körben.

Mikor Schumacher elhagyta a startegyenest, hirtelen balra mozdult, és nekiment Coulthard McLarenjének. A skót kénytelen volt visszafogni tempóját, így Rubens Barrichello az első kanyar előtt be tudott jönni Ferrarijával a második helyre. Miközben Schumacher egyre növelte előnyét, a brazil pilóta feltartotta a McLareneket.
Többszöri próbálkozás után Coulthard végül megelőzte Barrichellót a 22. körben, az Adelaide hajtűkanyarban. Ez egyike azon helyeknek, ahol a pilóták előzni tudnak ezen a nehéz pályán. „David nagyon gyors volt az egyenesben, és fékezés közben visszaszorított - vallotta be Barrichello. - Végül, mikor lementem a versenyvonalról, megelőzött.”
A következő 17 kör alatt Coulthard lecsökkentette Schumacher előnyét 7,2 másodpercről kevesebb mint fél másodpercre. Azonban minden alkalommal, amikor meg akarta előzni, Schumacher megadta neki a választ. Még autójuk is újra összeért a 33. körben, amikor a hajtűkanyarba hajtottak. Coulthard újra próbálkozott a 38. körben, de ekkorra már Barrichello szorosan felzárkózott, mintegy válaszul arra a nyomásra, amit a negyedik helyen versenyző Mika Häkkinentől (McLaren) kapott.
Egy körrel később Coulthard jutalomban részesült eltökéltségéért. Schumacher kicsúszott a versenyvonalról, és a skót elcsusszant mellette. Egymáshoz értek, Coulthard bal hátsó kereke koccant a Ferrari jobb elejével. Ez azonban elég volt a McLarenes pilóta számára ahhoz, hogy az élre törjön és tartsa helyét a célig.
A bokszbeállások második körében Barrichello újra balszerencsés volt. Häkkinen és Schumacher a 43. körben egyszerre álltak be a bokszba. Schumacher még a finn versenyző előtt ki tudott menni a versenybe gyorsabb bokszbeállása következtében, de Barrichello jobb hátsó kerekének anyacsavarjával gond volt, ami további 10 másodpercébe került. Häkkinen így a harmadik helyre tudott felzárkózni, és elkezdte nyomni a gázt, hogy gyorsan utolérje az előtte menő Ferrarit.
Schumacher visszaverte a finn pilóta támadásait mindaddig, amíg el nem érték az Adelaide hajtűkanyart az 59. körben. Amint a Ferrari oldalirányba csúszott, Häkkinen elment mellette a külső íven. A német versenye ekkor azonban véget ért. Majdnem azonnal lelassult, majd leparkolta autóját az út szélére, mivel motorja felmondta a szolgálatot. „Ki kell találnunk, mi történt - mondta Schumacher. - Persze, hogy csalódott vagyok, de ilyen az autóversenyzés, és ez ellen nem tehetünk semmit. Már mondtam előtte is, hogy a világbajnokság még nincs lefutva, és sajnos ez ma be is igazolódott.”
Coulthard és Häkkinen így kényelmesen befutott az első két helyen, és kettős McLaren győzelmet értek el. Barrichello végül a harmadik helyet szerezte meg. Mögöttük Jacques Villeneuve (BAR) kihasználta remekül sikerült rajtját, amely-lyel a hetedik helyről az ötödikre verekedte fel magát, majd végül a negyedik helyen ért célba BAR-Hondájával. Nem volt azonban könnyű dolga, mivel Ralf Schumacher (Williams) nagyon keményen rajta volt, mielőtt egy kicsit visszaesett volna az utolsó körökben. Jarno Trulli hatodikként hozta be Jordanjét.
Ezzel az eredménnyel a McLaren két pontra zárkózott fel a Ferrarihoz a Konstruktőrök Világbajnokságában, míg Coulthard már csak 12 pontnyira van Schumachertől a Pilóták Világbajnokságában.

A világbajnokság állása:

1. Michael Schumacher   56  
2. David Coulthard   44  
3. Mika Häkkinen   40  
4. Rubens Barrichello   31  
5. Giancarlo Fisichella   18  
6. Ralf Schumacher   14  

(Forrás: Amber PR)