„A világbajnokság szabályai egyértelműek. Ha nem mi nyerünk, akkor ők teszik
azt. Ez minden nagydíjon így van, és sajnos a mai nap mi voltunk a balszerencsések.
Tudjuk, és mindig is mondtuk, hogy nehéz dolgunk lesz, és a mai nappal a
lehetségesből valóság lett.” Így összegezte a Ferrari sportigazgatója, Jean Todt
a Francia Nagydíjat, amelyen már szinte 100 százalékig biztos volt mindenki, hogy
Schumacher újabb 10 pontot tudhat magáénak. A világbajnokságban vezető pilóta az
élről rajtolt el, ez pályafutása 27. pole pozíciója volt, és az első 39 körben
vezetett. A gumijai azonban nagyon elhasználódtak, és David Coulthard (McLaren) fel
tudott zárkózni, majd meg is előzte őt a 40. körben.
Mikor Schumacher elhagyta a startegyenest, hirtelen balra mozdult, és nekiment
Coulthard McLarenjének. A skót kénytelen volt visszafogni tempóját, így Rubens
Barrichello az első kanyar előtt be tudott jönni Ferrarijával a második helyre.
Miközben Schumacher egyre növelte előnyét, a brazil pilóta feltartotta a McLareneket.
Többszöri próbálkozás után Coulthard végül megelőzte Barrichellót a 22. körben,
az Adelaide hajtűkanyarban. Ez egyike azon helyeknek, ahol a pilóták előzni tudnak
ezen a nehéz pályán. „David nagyon gyors volt az egyenesben, és fékezés közben
visszaszorított - vallotta be Barrichello. - Végül, mikor lementem a
versenyvonalról, megelőzött.”
A következő 17 kör alatt Coulthard lecsökkentette Schumacher előnyét 7,2
másodpercről kevesebb mint fél másodpercre. Azonban minden alkalommal, amikor meg
akarta előzni, Schumacher megadta neki a választ. Még autójuk is újra összeért a
33. körben, amikor a hajtűkanyarba hajtottak. Coulthard újra próbálkozott a 38.
körben, de ekkorra már Barrichello szorosan felzárkózott, mintegy válaszul arra a
nyomásra, amit a negyedik helyen versenyző Mika Häkkinentől (McLaren) kapott.
Egy körrel később Coulthard jutalomban részesült eltökéltségéért. Schumacher
kicsúszott a versenyvonalról, és a skót elcsusszant mellette. Egymáshoz értek,
Coulthard bal hátsó kereke koccant a Ferrari jobb elejével. Ez azonban elég volt a
McLarenes pilóta számára ahhoz, hogy az élre törjön és tartsa helyét a célig.
A bokszbeállások második körében Barrichello újra balszerencsés volt. Häkkinen és
Schumacher a 43. körben egyszerre álltak be a bokszba. Schumacher még a finn versenyző
előtt ki tudott menni a versenybe gyorsabb bokszbeállása következtében, de
Barrichello jobb hátsó kerekének anyacsavarjával gond volt, ami további 10
másodpercébe került. Häkkinen így a harmadik helyre tudott felzárkózni, és
elkezdte nyomni a gázt, hogy gyorsan utolérje az előtte menő Ferrarit.
Schumacher visszaverte a finn pilóta támadásait mindaddig, amíg el nem érték az
Adelaide hajtűkanyart az 59. körben. Amint a Ferrari oldalirányba csúszott, Häkkinen
elment mellette a külső íven. A német versenye ekkor azonban véget ért. Majdnem
azonnal lelassult, majd leparkolta autóját az út szélére, mivel motorja felmondta a
szolgálatot. „Ki kell találnunk, mi történt - mondta Schumacher. - Persze, hogy
csalódott vagyok, de ilyen az autóversenyzés, és ez ellen nem tehetünk semmit. Már
mondtam előtte is, hogy a világbajnokság még nincs lefutva, és sajnos ez ma be is
igazolódott.”
Coulthard és Häkkinen így kényelmesen befutott az első két helyen, és kettős
McLaren győzelmet értek el. Barrichello végül a harmadik helyet szerezte meg.
Mögöttük Jacques Villeneuve (BAR) kihasználta remekül sikerült rajtját, amely-lyel
a hetedik helyről az ötödikre verekedte fel magát, majd végül a negyedik helyen ért
célba BAR-Hondájával. Nem volt azonban könnyű dolga, mivel Ralf Schumacher (Williams)
nagyon keményen rajta volt, mielőtt egy kicsit visszaesett volna az utolsó körökben.
Jarno Trulli hatodikként hozta be Jordanjét.
Ezzel az eredménnyel a McLaren két pontra zárkózott fel a Ferrarihoz a Konstruktőrök
Világbajnokságában, míg Coulthard már csak 12 pontnyira van Schumachertől a
Pilóták Világbajnokságában.
A világbajnokság állása:
1. Michael Schumacher |
56 |
2. David Coulthard |
44 |
3. Mika Häkkinen |
40 |
4. Rubens Barrichello |
31 |
5. Giancarlo Fisichella |
18 |
6. Ralf Schumacher |
14 |
(Forrás: Amber PR)