Nagyvárosi, magasan képzett nők az első számú fogyasztói a müzliknek és
gabonapelyheknek - derül ki a GfK Piackutató Intézetnek abból az idei felméréséből,
amelynek során a 15 éven felüli hazai népesség táplálkozási szokásait vizsgálták.
A megkérdezettek ötöde kedveli ezeket a cereáliákat, a nők aránya e tekintetben a férfiak
kétszerese, és összességében a diplomások között dupla annyi a müzliszeretők aránya,
mint az általános iskolai végzettségűek körében. Befolyásolja a viszonyulást még
a jövedelem nagysága és a lakóhely is: az átlagosnál magasabb jövedelműek és a városiak,
különösen a budapestiek az elsőrendű fogyasztói ezeknek a termékeknek.
Az átlagférfiak által csak madár- vagy pocokeledelnek nevezett „tápokat” egyébként
az egészséges étrend hívei - akik főleg nők - fogyasztják a legnagyobb előszeretettel.
Ők havonta ötször esznek müzlit vagy gabonapelyhet, míg józan életű átlagtársaik
legfeljebb kéthetente egyszer.
Ugyanakkor egy másik, hasonló témában, felnőttek körében végzett GfK-felmérés
szerint a szénsavas üdítőitalok a férfiak között jóval kedveltebbek, mint a nők
esetében. Évek óta tartó lassú növekedés tapasztalható a pezsgő üdítők
kedveltsége és fogyasztása tekintetében, ez a vonzalom egyébként különösen a 40
év alatti férfiakra jellemző. Öszszességében messze a leggyakoribb fogyasztók a 29
évesnél fiatalabb felnőttek - és vélhetően a gyerekek is -, valamint a magas jövedelmi
viszonyok között élő emberek. Érdekes adalék, hogy a falvakban inkább kedvelik ezt
az italfajtát, mint a városokban, például az ország északkeleti megyéiben sokkal többen
isszák, mint a fővárosban. Átlagosan számítva a magyar felnőttek hetente legalább
egyszer-kétszer isznak valamilyen szénsavas üdítőt. (L. P.)