Vissza a tartalomjegyzékhez


A férfiak és a müzlik

Nagyvárosi, magasan képzett nők az első számú fogyasztói a müzliknek és gabonapelyheknek - derül ki a GfK Piackutató Intézetnek abból az idei felméréséből, amelynek során a 15 éven felüli hazai népesség táplálkozási szokásait vizsgálták. A megkérdezettek ötöde kedveli ezeket a cereáliákat, a nők aránya e tekintetben a férfiak kétszerese, és összességében a diplomások között dupla annyi a müzliszeretők aránya, mint az általános iskolai végzettségűek körében. Befolyásolja a viszonyulást még a jövedelem nagysága és a lakóhely is: az átlagosnál magasabb jövedelműek és a városiak, különösen a budapestiek az elsőrendű fogyasztói ezeknek a termékeknek.

Az átlagférfiak által csak madár- vagy pocokeledelnek nevezett „tápokat” egyébként az egészséges étrend hívei - akik főleg nők - fogyasztják a legnagyobb előszeretettel. Ők havonta ötször esznek müzlit vagy gabonapelyhet, míg józan életű átlagtársaik legfeljebb kéthetente egyszer.
Ugyanakkor egy másik, hasonló témában, felnőttek körében végzett GfK-felmérés szerint a szénsavas üdítőitalok a férfiak között jóval kedveltebbek, mint a nők esetében. Évek óta tartó lassú növekedés tapasztalható a pezsgő üdítők kedveltsége és fogyasztása tekintetében, ez a vonzalom egyébként különösen a 40 év alatti férfiakra jellemző. Öszszességében messze a leggyakoribb fogyasztók a 29 évesnél fiatalabb felnőttek - és vélhetően a gyerekek is -, valamint a magas jövedelmi viszonyok között élő emberek. Érdekes adalék, hogy a falvakban inkább kedvelik ezt az italfajtát, mint a városokban, például az ország északkeleti megyéiben sokkal többen isszák, mint a fővárosban. Átlagosan számítva a magyar felnőttek hetente legalább egyszer-kétszer isznak valamilyen szénsavas üdítőt. (L. P.)