Vissza a tartalomjegyzékhez

Munkatársunktól
Szeretjük a hipermarketeket

Leginkább a hipermarketekben szeretünk vásárolni - derült ki a Gfk Piackutató Intézet felméréséből. Az év első negyedévében 12 százalékra kúszott fel a piaci részesedésük, és az Auchan, a Carrefour és a Tesco megismert terveit figyelembe véve várhatóan tovább folytatódik a kereskedelem koncentrációja. A felmérés szerint a megkérdezettek a választék tekintetében a hipermarketekről alkották a legjobb véleményt.

A boltláncok közül országos átlagban a Penny Market a legismertebb, utána a Metro, a Spar, a Tesco, a Plus és a Jééé következik. Érdekes, hogy Budapesten teljesen más a sorrend: elsősorban a Plust ismerik a vásárlók, majd sorrendben a Cora, a Csemege Julius Meinl, a Tesco, a Penny Market és a Spar következik.
Az év első három hónapjában stabilan tartották a pozíciójukat a szupermarketek, viszont tovább folytatódott a kis diszkontok visszaesése. Szintén háttérbe szorultak az utcai árusok és a piacok. Ugyan megállt az önálló vegyesboltok pozícióvesztése, viszont kétségtelen tény, hogy két év alatt 4 százalékkal romlott a piaci részesedésük.

Egyes bolttípusok részesedése a napi fogyasztási cikkek kereskedelmi forgalmából (75 termékkategória %-ban)

  1997.   1998.   1999.   2000. 
Bolttípus   (I-III. hó)   (I-III. hó)   (I-III. hó)   (I-III. hó) 
Hipermarket   1   3   8   12  
Szupermarket   20   17   17   17  
Nagy diszkont   16   20   19   20  
Nagykereskedelem   4   6   8   7  
Önálló vegyesbolt   35   32   29   29  
Kis diszkont   10   10   8   7  
Utcai árus és piac   4   3   3   2  
Egyéb   10   9   8   6  

Gfk Piackutató Intézet és ConsumerScan