Vissza a tartalomjegyzékhez


APROPÓ

Mazda RX-EVOLV

A Mazda sportkocsigyártásban való hozzáértéséről mind ez idáig a vásárlók szavaztak, az MX-5-ös a világon a legtöbb eladással büszkélkedő kétüléses sportkocsi lett. Az RX-EVOLV a Mazda válasza az új évezred kihívására a sportkocsik piacán. Az autó egyik legérdekesebb pontja a 280 lóerős, 2 rotoros Wankel motor. Ez az eddigi legnagyobb teljesítmény, melyet egy 1300 cm3-es(!) szívórendszerű motorból valaha is kihoztak, igaz, a maximális fordulatszám sem hétköznapi: 10 ezer fordulat/perc. Az erőforrást középre építették be, ami által az első és a hátsó tengelyekre jutó terhelés azonos lett, nagyobb stabilitást eredményezve. Az RX-EVOLV beltere nem kevésbé forradalmi, mint motorja, a négy ajtós elrendezés kivételes hozzáférést biztosít az utastérhez, mivel nem rendelkezik középső „B” oszloppal, amely megnehezítené a ki- és beszállást. Az utasbiztonság érdekében - különösen a gyerekek miatt - a hátsó ajtók belülről nem nyithatók addig, míg az elsők csukva vannak. Kiemelném az aktív kanyarfékrendszert, amely kormánygombok segítségével teszi lehetővé a fékerő szabályozását kerekenként, így a vezető szabályozhatja az autó viselkedését tetszése szerint alul- és túlkormányzottság között. Az ajtók személyazonosító kártyával nyílnak és csukódnak, a memória chip a vezető személyes beállításait elraktározza, többek között használható a motorteljesítmény szabályozására is.


Dodge MAXXcab

Míg az 1930-as évek teherautóiban a raktér nagysága és terhelhetősége volt a fő szempont, addig napjainkban az utasok kényelme is szerepet játszik, nagyobbak és komfortosabbak lettek a kabinok. „Az ihlet saját tapasztalatomból származott - mondta Clyde Ney, a MAXXcab tervezője -, megkérdeztem feleségemet és 16 éves fiamat, mi az, amit szívesen megváltoztatnának a régi furgonunkon. Íme az eredmény: hátul 3 beépített gyermek biztonsági ülés fogadja a bébiket és a nagyobbacska gyermekeket, unaloműzőként egy DVD lejátszóval ellátott oktató-szórakoztató rendszer áll rendelkezésükre, minden fejtámlában beépített hangszórók vannak. A gyerekek ülései a vezető ajtajáról elektromosan állíthatók, ez lehetővé teszi a szülők számára, hogy az első üléshez közelebb húzzák és pátyolgassák csecsemőjüket, ha megunta az internetezést. Erről a szolgáltatásról a középkonzolban elhelyezett laptop számítógép gondoskodik, amely nemcsak billentyűparancsra, hanem hangutasításra is működik. Kiránduláskor beépített piknikasztal és a hozzá tartozó székek szolgálják a komfortot. A stresszmentes haladásról egy 4,7 literes V-8-as motor gondoskodik, amely elektromos automata váltóval összekapcsolva lehetővé teszi, hogy a MAXXcab 7,7 mp alatt gyorsuljon fel 60 mérföldes (97 km/h) sebességre.


Vision SLA roadster

A Mercedes-Benz hagyományos SL modelljeinek élményvilágát viszi át a kompakt kategóriába. A mindössze 3,77 méteres és a Mercedes-Benz A-osztály innovatív technikájával felszerelt, nyitott kétüléses sportkocsi mindenekelőtt a fiatal, aktív emberek igényét elégíti ki: örömautózást kínál a legtisztább formában. Lendületes vonalvezetése és dinamikája azonnal hatása alá vonja az embert. Az enteriőr kialakítása az autózás hőskorát idézi, csak a lényegesre koncentrál. Kormánykerék, váltókar, két kerek műszer és néhány kacsoló a középkonzolon - a tiszta roadsterélményhez nincs is szükség többre. Különösen egyedivé teszi az utasteret - a borításként alkalmazott - természetes módon feldolgozott nyeregbőr. A motorháztető alatt egy 1,9 literes, 125 lóerős motort találunk, a biztonsági koncepció úgyszintén az A-osztály hatását is tükrözi: ütközéskor a ferdén beépített hajtómű ugyanúgy csúszik be a jármű alá, úgy, hogy az utastér sértetlen marad.