Mazda RX-EVOLV
A Mazda sportkocsigyártásban való hozzáértéséről mind ez idáig a vásárlók
szavaztak, az MX-5-ös a világon a legtöbb eladással büszkélkedő kétüléses
sportkocsi lett. Az RX-EVOLV a Mazda válasza az új évezred kihívására a sportkocsik
piacán. Az autó egyik legérdekesebb pontja a 280 lóerős, 2 rotoros Wankel motor. Ez
az eddigi legnagyobb teljesítmény, melyet egy 1300 cm3-es(!) szívórendszerű motorból
valaha is kihoztak, igaz, a maximális fordulatszám sem hétköznapi: 10 ezer
fordulat/perc. Az erőforrást középre építették be, ami által az első és a hátsó
tengelyekre jutó terhelés azonos lett, nagyobb stabilitást eredményezve. Az RX-EVOLV
beltere nem kevésbé forradalmi, mint motorja, a négy ajtós elrendezés kivételes hozzáférést
biztosít az utastérhez, mivel nem rendelkezik középső „B” oszloppal, amely
megnehezítené a ki- és beszállást. Az utasbiztonság érdekében - különösen a
gyerekek miatt - a hátsó ajtók belülről nem nyithatók addig, míg az elsők csukva
vannak. Kiemelném az aktív kanyarfékrendszert, amely kormánygombok segítségével
teszi lehetővé a fékerő szabályozását kerekenként, így a vezető szabályozhatja
az autó viselkedését tetszése szerint alul- és túlkormányzottság között. Az ajtók
személyazonosító kártyával nyílnak és csukódnak, a memória chip a vezető személyes
beállításait elraktározza, többek között használható a motorteljesítmény szabályozására
is.
Dodge MAXXcab
Míg az 1930-as évek teherautóiban a raktér nagysága és terhelhetősége volt a fő
szempont, addig napjainkban az utasok kényelme is szerepet játszik, nagyobbak és
komfortosabbak lettek a kabinok. „Az ihlet saját tapasztalatomból származott -
mondta Clyde Ney, a MAXXcab tervezője -, megkérdeztem feleségemet és 16 éves
fiamat, mi az, amit szívesen megváltoztatnának a régi furgonunkon. Íme az eredmény:
hátul 3 beépített gyermek biztonsági ülés fogadja a bébiket és a nagyobbacska
gyermekeket, unaloműzőként egy DVD lejátszóval ellátott oktató-szórakoztató
rendszer áll rendelkezésükre, minden fejtámlában beépített hangszórók vannak. A
gyerekek ülései a vezető ajtajáról elektromosan állíthatók, ez lehetővé teszi a
szülők számára, hogy az első üléshez közelebb húzzák és pátyolgassák csecsemőjüket,
ha megunta az internetezést. Erről a szolgáltatásról a középkonzolban elhelyezett
laptop számítógép gondoskodik, amely nemcsak billentyűparancsra, hanem hangutasításra
is működik. Kiránduláskor beépített piknikasztal és a hozzá tartozó székek szolgálják
a komfortot. A stresszmentes haladásról egy 4,7 literes V-8-as motor gondoskodik, amely
elektromos automata váltóval összekapcsolva lehetővé teszi, hogy a MAXXcab 7,7 mp
alatt gyorsuljon fel 60 mérföldes (97 km/h) sebességre.
Vision SLA roadster
A Mercedes-Benz hagyományos SL modelljeinek élményvilágát viszi át a kompakt
kategóriába. A mindössze 3,77 méteres és a Mercedes-Benz A-osztály innovatív
technikájával felszerelt, nyitott kétüléses sportkocsi mindenekelőtt a fiatal, aktív
emberek igényét elégíti ki: örömautózást kínál a legtisztább formában. Lendületes
vonalvezetése és dinamikája azonnal hatása alá vonja az embert. Az enteriőr kialakítása
az autózás hőskorát idézi, csak a lényegesre koncentrál. Kormánykerék, váltókar,
két kerek műszer és néhány kacsoló a középkonzolon - a tiszta roadsterélményhez
nincs is szükség többre. Különösen egyedivé teszi az utasteret - a borításként
alkalmazott - természetes módon feldolgozott nyeregbőr. A motorháztető alatt egy
1,9 literes, 125 lóerős motort találunk, a biztonsági koncepció úgyszintén az
A-osztály hatását is tükrözi: ütközéskor a ferdén beépített hajtómű ugyanúgy
csúszik be a jármű alá, úgy, hogy az utastér sértetlen marad.