Az internetes kereskedelemé a jövő. Az Egyesült Államokban a felnőtt lakosság 10
százaléka használja már a világhálót bevásárlás céljára. Ez nagyon nagy szám,
különösen, ha belegondolunk abba, hogy egy új vásárlási lehetőségről van szó,
ami teljesen személytelen és sok esetben nagyobb kockázattal jár a hagyományos
kereskedelemhez képest. Ezzel szemben Európában a lakosság csupán 1,5 százaléka vásárol
az interneten keresztül. A jelentős különbség oka a kulturális és szokásbeli különbségeken
túl elsősorban a magas költségekben keresendő. A telefon vagy az ISDN-vonalak jóval
drágábbak Európában, mivel a telefontársaságok jórészt monopolhelyzetben vannak
(ahogy Magyarországon is), ezért magas szolgáltatási árakat tudnak fenntartani.
Emellett a számítógépek árai is jóval magasabbak, mint a tengerentúlon. Az európai
háztartásoknak mindössze 25 százaléka rendelkezik személyi számítógéppel, míg
az USA-ban az otthonok felében található. PC.
Richard Lindh, a Microsoft európai marketing igazgatója szerint az európaiak komoly
felkészültségbeli hiányosságokkal is rendelkeznek az amerikaiakhoz képest, akik
sokkal magasabb szintű oktatásban részesülnek a számítástechnika területén, mint
az európai átlag. Európában 2001-re körülbelül 1,2 millió betöltetlen számítástechnikusi
álláshely lesz, ami - ha
figyelembe vesszük az átlagosan 10 százalékos nyugat-európai munkanélküliséget -
egyértelműen jelzi az európai gondolkodás és oktatási rendszer modernizációjának
égető szükségességét. Az amerikai kritikusok még azt is megkockáztatják, hogy az
európai vállalatok kockázatot és új kihívásokat kerülő, zárkózott magatartása
is hozzájárul ahhoz, hogy a modern technika által nyújtott üzleti lehetőséget kiaknázatlanul
hagyják.