„A Démon szenvedély. A csokoládé hosszan tartó élvezete. A magával ragadó
Suchard csokoládéíz megszállja testét-lelkét. Adja át magát ennek a démoni kísértésnek.
A csábítást a ropogós mentaízű darabkák még izgalmasabbá teszik. Kóstoljon bele
a csokoládé valódi ízének eddig ismeretlen, érzéki birodalmába.” Sok gyermek úgy
nőtt fel, hogy komolyan hitt a lila tehenek létezésében - mostantól már a fiatal férfiak
sem fognak kételkedni abban, hogy Démonok pedig vannak.
Fekete papírban, sejtelmes zöld és arany feliratokkal, új csokoládéval célozta
meg a Kraft Jacobs Suchard a magyar közönséget. Ilyen még nem volt, s nem is kapja más
egyelőre, mert mi magyarok lettünk kiválasztva a termék kipróbálására. A „Démon”-nak
elnevezett tábla merőben újszerű és váratlan meglepetést tartogat a hátoldalán
is. Ezúttal az összetevők és a lejárati idő puszta felsorolásával nem elégszik
meg, hanem részletezi azt is, hogyan és miért lehet a csokoládét tökéletesen
birtokba venni, hogy az átjárja a fogyasztó „testét-lelkét”.
A fiatal férfiak számára készült termék - ahogy azt kérdésünkre Bukrics Anna, a
gyártó termékmenedzsere elmondta - ízesítését, formáját, sőt nevét is egy
megelőző piackutatás és - tesztelés után a fogyasztói mintában kialakult tetszés
alapján kapta, számtalan variáció közül kiválasztva. Eredetileg három
marketingkoncepciót dolgoztak ki, melyek közül az első a férfiasságra, erőre, hősiességre
épített volna, míg a második a jókedv, a pillanatnyi öröm elnyújtását, illetve
megörökítését tartalmazta. Ennek ellenére a harmadik koncepciót fogadták
legnagyobb lelkesedéssel a teszt résztvevői, amely az érzékiséget, mély élményt,
miszticizmust helyezi a középpontba. Hogy a számos névvariáció (Elegant, Fekete Bársony,
Magic, stb.) közül miért éppen a Démon győzedelmeskedett? Erre a termékmenedzser
sem tudott választ adni, csak a meghökkentő, figyelemfelkeltő hatásra utalt. Azt is
kiemelte, hogy bár elsődlegesen férfiak számára készül a termék, az elnevezésért
mégis a hölgyek lelkesedtek jobban.
A meghökkentő forma és név célja a termékmenedzser szerint az, hogy „a termék közelebb
kerüljön a személyiséghez”. Az „érzéki csábítás”, az „izgalom” és
„élvezet” ígérete ezúttal nem is titkolt fegyver a termékeladáshoz, s az sem véletlen,
hogy pikáns ízesítésű étcsokoládéként egy eddig kiaknázatlan piaci résbe
igyekszik behatolni. Az elegáns külsőt és az ígért belsőt nem túl olcsón lehet
megvásárolni, de a gyártó úgy gondolja, hogy a terméket főleg nők fogják venni férfiak
számára, és mivel apró ajándékról van szó, pedig a vásárlók nem annyira érzékenyek
a termék árára. Az eddigi óvatos piacrajuttatást a következő hónapban várhatóan
tévéreklámokkal erősítik fel, de a gyártó már eddig is pozitív fogadtatásról számolt
be.