Korunk
2004. november


TARTALOM

Bologna, Kolozsvár — Egyetemi szerkezetváltás


  Bevezető
  
  A posztmodern egyetem kapujában
  Bókay Antal
  A felsőoktatás hermeneutikája
  Kozma Tamás
  Miért „Bologna”? És hogyan?
  Néda Árpád
  Bologna-folyamat a Babeş–Bolyain
  Nagy László
  Élettudományok oktatása Kolozsváron
  Fodorpataki László
  Versek
  Bogdán László
  Az egyetemi oktatás világválsága – Amerikából nézve
  Makkai Ádám
  Előkészítő főiskolák az Egyesült Államokban
  Nagy Károly–Nagy T. Katalin
  A mai angol egyetemek – különös tekintettel Cambridge-re
  Gömöri György
  Via Giolitti 24.
  Bokor Zsuzsa
  Erdélyi magyarok – francia földön
  Cseke Péter
  Triptichon (próza)
  Burus János Botond
  Töprengés a kisebbségi (magyar) egyetemi oktatásról
  Bányai János
  A romániai magyar felsőoktatás helyzete és kilátásai
  Péntek János
  Egyetemépítési kudarcaink
  Kása Zoltán
  A Farkas utcai perspektíva?
  Poszler György

Toll
  Hungarológia és egyetemi szerkezetváltás
  Tverdota György
  A „dr. mus.” és a „muszájdoktorátus”
  László Ferenc
  Amerikában halálra szórakozzák magukat
  Kiss Olivér
  Ősszel Chicagóban a Michigan-tó partján
  Arany Ágnes
  Határeset(ek)
  Demeter Szilárd
  „Úgy szeretném meghálálni”
  Keszeg Anna

Tájoló
  Nyelvi emberi jogi polémiák
  Kontra Miklós

Világablak
  A tudás Európája
  Rab Árpád Szörény

Mű és világa
  Metser és tanítványok Kolozsvárról
  Aknai Tamás

Dokumentum
  Erzsébetvárostól Göttingenig, Kolozsvártól Szegedig
  Szőkefalvi-Nagy Gyula

Téka
  Félutópia
  Gál Andrea
  Könyv egy kolozsvári öreg házról
  Egyed Ákos
  Merre tart az átstrukturálódó egyetemi oktatás?
  Peti Lehel

Talló
  Elektronikus Távoktatás: valóság és/vagy mítosz?
  Cs. P.
  Szekerünk kereke
  Rigán Lóránd
  Európai reformok – nemzeti stratégiák
  Csekéné Kolcsár Irén


  Számunk szerzői
  


Vissza a borítólapra