1 | Váriné Szilágyi Ibolya: Az erkölcs a cselekvő és a néző szemszögéből. Scientia Humana, 1994. |
2 | Váriné Szilágyi Ibolya: Igazságos és méltányos közösség: utópia vagy reális lehetőség? Új Pedagógiai Szemle, 1996. 5. sz. 22–32. |
3 | Boros Ottilia: Az „Igazságos közösség” elveinek alkalmazása néhány veszprémi közép- és általános iskolában. Magyar Pszichológiai Szemle, 1999. 3. sz. 55–67. |
4 | Szekszárdi Júlia – Horváth H. Attila – Buda Mariann – Simonfalvi Ildikó: Serdülők erkölcsi szocializációja. Magyar Pedagógia, 2000. 4. sz. |
5 | A kísérletről lásd Kósáné Ormai Vera – Völgyi Péterné: Az erkölcsi gondolkodás fejlesztése konfliktushelyzetek alkalmazásával. In Szekszárdi Júlia (szerk.): Nevelési kézikönyv nem csak osztályfőnököknek. Országos Közoktatási Intézet – Dinasztia Tankönyvkiadó, 2001, Budapest, 215–241. |
6 | A kísérletben részt vevő osztályfőnökök: Brendl Ágnes, Brenner Ildikó, Németh Csilla és Perina Viktória. Munkájukat Rókáné Vigh Rózsa koordinálta. A projekt a KOMA támogatásával valósult meg. |