1
International Handbook of Education Systems. Volume I: Europe and Canada; Volume II: Africa and Middle East; Volume III: Asia, Australasia and Latin-America.
2
Regulations Concerning Compulsory Schooling in the Member States of the European Community. 1991, Eurydice
3
Caroline Sharp – Dougal Hutchison – Chris Whetton: How do season of birth and length of scooling affect children’s attainment at key stage? Educational Research, 1994. 2. vol. 36.
4
J. Richter – A. Glasser: Einschulungsalter und Schulerfolg. Arztliche Jugendkunde, 1990. 2.
5
Newsletter, 1994. 1.
6
Education for All (Status and Trends). 1993, UNESCO.
7
Lásd Thomas Mulusa Kenyával foglalkozó esettanulmányát a Perspective 82. számában.
8
New Path to Learning (For Rural Children and Youth). Philip H. Coombs with Roy Posser and Mamzoor Ahmed, Ed.: Barbara Baird. UNESCO, Geneve.
9
Prospects. 1999. 4.
10
Vekerdy Tamás: Az óvoda és az első iskolai évek – a pszichológus szemével. Pszichológia – nevelőknek. Tankönyvkiadó, 1989.
11
Lásd Erziehung und Unterricht. 1997. No. 5–6.
12
Kádárné Fülöp Judit: A svéd tanügyigazgatás mai képe. Magyar Pedagógia, 1991. 3–4. sz.
13
Education for All (Status and Trends). 1993, UNESCO.
14
Education for All (Achieving the Goal) Working Document. 1996, International Forum on EFA, Amman.
15
Lásd Hamrák Anna: Lassított iskolakezdési program. Iskolakultúra, 1994. 1–2. sz.
16
Vekerdy: i.m.