Nyugat · / · 1927 · / · 1927. 4. szám · / · FILM-FIGYELŐ
Az emberi lélek kettőssége sokat foglalkoztatta már a régi és a modern irodalmat. Hans Heinz Ewers regénye is ezzel a kettősséggel foglalkozik, egy régi prágai legenda formájában. Regényének nem ez az első filmfeldolgozása, hisz mindenki emlékezik még a régi filmre és a Prágai diák első nagy alakítójára, Paul Wegenerre.
Az új feldolgozás a mese szempontjából egyáltalán nem jelent továbbhaladást, hanem talán visszaesést. A szcenáriumírónak és a rendezőnek,
A filmnek filmszerű értékeit, a címszereplőnek, Conrad
A film rendezésében volt egység és volt tempó, nem hozott azonban semmi újszerű eredményt, még kevésbé beállítási meglepetést. Pedig erre a fantasztikus mese igazán kézenfekvő alkalmakat nyujtott. A technikai rész kifogástalan volt: a kettős szerep párhuzamos vezetése technikailag teljes illuziótkeltően volt megcsinálva, egyes fázisaiban tökéletesen korrespondált és a szögben megtört tükrökből kifotografált trükkjelenetek is precizen voltak exponálva.