[NYOMTATÁS]

K I T -- Könyvtár - Információ - Társadalom (2006/20., máj. 17.)


    Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára
                    Szemlék, hírek, kommentárok


TARTALOM
- i-expo -- információs trendek párizsi seregszemléje
- Teljesítménymérés-konferencia a Kodolányin
- Kipróbált látens pénzszerzési stratégiák és taktikák könyvtárosoknak
- Célkeresztben az információ
- 'Partner, konkurens, megrendelő -- céginformáció Magyarországon'
- Média Hungary 2006: a digitalizáció jogi és üzleti kérdéseiről
- Mindenért nem kell fizetni -- CC
- Hozzáférés a közszféra adataihoz -- tanulmány
- BizBlog.hu: szakmai összefogás az üzleti blogolás elterjesztéséért
- Google-hírlevél könyvtárosoknak
- A tudományos cikkek szerzői a szakmai lektorálást részesítik előnyben
- Digitális videokönyvtár létrehozása
- Az iskolapadban töltött idő is számít  -- régi EU-tagok internethasználata
- A kismama a leglojálisabb munkaerő
- Tíz tanács a karriered leporolásához
- Saját könyv két nap alatt  
- Egyre népszerűbb az e-TMT
- Megfigyelt (könyvtár)használók?
- Közösségi jog az információs társadalom területén

KISSZÍNES
- Szabadalmi világsorrend: USA, Németország, Japán 
- Bécsi vér: digitális érhálózat a sógoroknál
- Angol weblapok magyarul egy kattintásra
- Új lapterjesztő -- közvetetten még drágább lesz a kistelepülések ellátása?
- Bébitévé indult Amerikában -- Itthon régebb óta fogható a Baby TV

INFORMÁCIÓFORRÁSOK
- Inventor Média - sportnapilapot indít
- Ingyenes e-könyv szolgáltatás az 1 éves Silihosttól
- Indul az MTV online zeneboltja


E lapszám szerkesztője: Mészáros Anikó


A hírlevél változatlan formában szabadon terjeszthető. Adja tovább
kollégáinak, ismerőseinek! A megrendelési és lemondási információ a hírlevél
végén található. A hírlevélben a hosszabb linkek eltörhetnek; ezek csak
kimásolás és egybetoldás után, a böngészőbe bemásolva használhatók. 
Kereshető KIT-archívum: http://www.gmconsulting.hu/inf/kit/index.html






i-expo -- információs trendek párizsi seregszemléje
 
A párizsi i-expo kiállítás ( http://www.i-expo.net ) a digitális információk
világtendenciáinak éves seregszemléje. Az idén máj. 31. és jún. 1. között több
mint 130 kiállító mutatja be termékeit, 5 konferencia, 8 műhelybeszélgetés,
valamint egyéni és csoportos bemutatók keretében. Ezévben, első alkalommal
nemzetközi szekciója is van az i-exponak. A 2006. áprilisi bostoni 'search
engine meeting' konferencia értékelése és összefoglalója is hallható lesz angol
nyelven. Az előadók: Harry Collier (Infonortics), a bostoni konferencia
szervezője és Stephen Arnold (The Google Legacy), a Google szakértője. A
kiállítás tudományos bizottságának ezévi kiemelt témakörei: digitalizálás,
digitális könyvtárak, az információs rendszer fejlődése és a decentralizáció, az
információterjesztők és -felhasználók megváltozott szokásai az új információs
eszközökkel: RSS, blogok, wikik, audiovizuális források hasznosítása, új
koncepciók az információtermelésben: állami szektor és a magánkiadók viszonya
(nyitott archiválás, új kiadói modellek), kisvállalatok és a mesterséges
intelligencia. A kiállítás vendége: Németország. A konferenciák és a nemzetközi
szekció előadásai ingyenesen látogathatók, a műhelyelőadások fizetősek. Az árak
változóak, aszerint, hogy egy műhelyelőadásra szólnak (200/250 euro) vagy egy
napra (250/300euro); van kétnapos jegy (600-750 euro) vagy kétnapos diák ill.
munkanélküli jegy (100 euro).
Az i-expon díjakat is osztanak. Tavaly a zsűri különdíját kapta a 'Hogyan
kezeljük együtt hatékonyan a folyóirat-megrendelést? Vademecum' amely öt szakmai
szövetség közös munkája. Ennek rövid összefoglalása hamarosan olvasható a
TMT-ben. (Grebot Ágnes)



Teljesítménymérés-konferencia a Kodolányin

A könyvtári teljesítmény mérése címmel hetedik alkalommal szervezte meg tavaszi
könyvtári konferenciáját a Kodolányi János Főiskola Könyvtára május 8-9-én
Székesfehérváron. A téma igencsak aktuális, hiszen a könyvtárakat is 'elérte' a
minőségbiztosítás. Az előadók (Vidra Szabó Ferenc, Nádas Zsuzsánna, Hegyközi
Ilona, Fazokas Eszter és Klausz Gábor) különböző szempontból elemezték a
feladatot: az elméleti alapozástól a DEENK több könyvtárára kiterjedő egységes
elveken nyugvó minőségi szabályain át a Vörösmarty Mihály Megyei Könyvtárban
elvégzett gyakorlati munka tapasztalatainak átadásáig. A konferencia anyaga
hozzáférhető a Kodolányi János Főiskola Könyvtárának honlapján
www.kodolanyi.hu/lib a szolgáltatás menüpontban a rendezvények címszó alatt. -
F: Beniczky Zsuzsa



Kipróbált látens pénzszerzési stratégiák és taktikák könyvtárosoknak
 
Akkor is felhasználható, befektethető pénzhez jutunk, ha elkerülünk bizonyos
kiadásokat -- világított rá egyebek mellett Czupi Gyula a Kodolányi János
Főiskolán május 9-én tartott előadásán. Sőt, bevételünk is származhat abból, ha
beszerzésnél pl. könnyen mozgatható polcokat vásárolunk. A masszív
szerkezetekkel ellentétben gyorsan átrendezhetjük belső tereinket pl. egy
bevételt hozó konferenciához, bemutatóhoz. Vagy: a nagykanizsai közkönyvtár a
munkaügyi központtal szorosan együttműködve radikálisan csökkenteni tudta
retrokonverziós kiadásait és a feldolgozási időt. Az időközben megszerzett
digitalizálási tudást pedig sikerült bérmunka formájában áruba bocsátani. A
fénymásolás és nyomtatás kiszervezése felesleges leterheltséget szabadít fel és
pénzt is hoz a könyvtárnak. A takarítás is forráskímélőbb, ha azt nem
közalkalmazott végzi. Az ilyen és ezekhez hasonló ezer apró ötlet a könyvtárat
nemcsak eredményesebbé, hanem hatékonyabbá teszi -- ami nemcsak könyvtárakban,
hanem azon messze túlnyúlva is figyelemreméltó teljesítmény. (MG)

 

Célkeresztben az információ

Az Open Gates Hungary Kft. és az IBA Magyarország Kft. által útjára indított
Üzleti hírszerzés konferenciasorozat keretében 2006. május 29-30-án a soproni
Fagus Hotelben kerül megrendezésre a 'Marketing és kommunikáció a versenypiaci
hírszerzés fényében' című szakmai esemény, amely a vállalatok döntéshozóit,
ezúttal a felső-, kereskedelmi és marketingvezetőket célozza meg. A rendezvény
szakmai partnere a Magyar Információbrókerek Egyesülete. Forrás: máj. 10.,
http://hirek.prim.hu/cikk/52602/



'Partner, konkurens, megrendelő -- céginformáció Magyarországon'

címmel, 2006. június 6-án (kedden) egész napos konferenciát szervez a Magyar
Információbrókerek Egyesülete (MIBE). A rendezvény célja, hogy megvilágítsa a
hazai céginformációs kereslet és kínálat helyzetét, az államigazgatás és a
versenyszféra törekvéseit, a piac igényeit, valamint gyakorlati példákkal
szolgáljon a vállalkozói kör eredményes működéséhez, és segítse a
kapcsolatépítést. Az előadások után kerekasztal-beszélgetésen ütköztethetik
véleményeiket a résztvevők. Helyszín: Hotel Mediterrán, Budapest. Bővebb
információ a honlapon: www.mibe.info, konferencia@mibe.info.



Média Hungary 2006: a digitalizáció jogi és üzleti kérdéseiről

Május 23-24. között a Club Tihanyban rendezik a Média Hungary 2006 konferenciát
a digitális robbanás jogi és üzleti kérdéseiről. - F: Prím Online,
http://hirek.prim.hu/cikk/52658/



Mindenért nem kell fizetni -- CC

Az, hogy Gyurcsány Ferenc magyar miniszterelnök könyve megjelent a weben
Creative Commons (CC; magyar fordításban: kreatív közvagyon) liszensz alatt,
ingyenesen letölthető formában, még lehet egyszerű marketingfogás. Ám a szerzői
kiadású művek esetében sokaknak létkérdés lehet a CC, egyszerűen azért, mert
akkora a művek felhozatala a weben. De mit is ajánl a CC a szerzőnek és a
felhasználónak? S mit szól hozzá a kodifikált szerzői jog? - F: máj. 3.,
http://hvg.hu/hvgfriss/2006.18/200618HVGFriss1515291.aspx (regisztrációval
olvasható!)



Hozzáférés a közszféra adataihoz -- tanulmány

E tanulmány ambíciói nem szerények. Szerzői egy átfogó munka első részeként
tekintenek rá. A dokumentumnak -- a szerzők szándéka szerint -- a
problémameghatározás a feladata, amelynek alapján már kidolgozhatóak a nemzeti
adatvagyon-politika modelljei, esetleg az adott modellen belüli változatok, majd
ezt követően reményeink szerint megalkotható a Nemzeti adatvagyon törvény. - F:
Az Eötvös Károly Közpolitikai Intézet http://ekint.org/ tanulmánya:
http://ekint.org/dl/hozzaferesakozszferaadataihoz.pdf



BizBlog.hu: szakmai összefogás az üzleti blogolás elterjesztéséért

Szakmai fórumot alapított a magyar blogélet kilenc vezető képviselője. A
szakemberek a vállalati, üzleti célú blogok és a kapcsolódó új online
kommunikációs eszközök elterjesztése érdekében fogtak össze. - F: máj. 10., Prím
Online, http://hirek.prim.hu/cikk/52614/



Google-hírlevél könyvtárosoknak

A Google 2005 decemberében kifejezetten könyvtárosoknak szóló hírlevelet
indított Google Librarian Newsletter címen. Az ötlet az Amerikai Könyvtáros
Egyesület chicagói konferenciáján merült fel. A hírlevelet a tervek szerint
negyedévenként adják közre, fontos esemény alkalmából különszámot állítanak
össze. Saját írásaik mellett várják az olvasók véleményét, kérdéseit,
fejlesztési javaslatait. - F:
http://www.google.co./newslette/librarian/librarian_2005_12/newsletter.html,
Ref.: eTMT 2006/4. ref.: Jáki É.



A tudományos cikkek szerzői a szakmai lektorálást részesítik előnyben

A londoni University College Centre for Information Behaviour and the Evaluation
of Research (Az Információs Viselkedést és a Kutatásokat Értékelő Központ)
felmérése szerint a tudósok 96,2%-a támogatja, hogy a tudományos cikkeket
megjelentetés előtt szakmailag lektorálják (peer review). A vizsgálatot a Kiadók
Egyesülete (The Publishers Association) és a Természettudományos, Műszaki és
Orvostudományi Kiadók Nemzetközi Egyesülete (International Association of STM
Publishers) támogatta. A felmérésben 5513 választ értékeltek. Bár a válaszadók
nagy többsége támogatta a szakmai lektorálást, sokan bírálták a folyóiratok
drágaságát, és azt, hogy hosszú idő telik el a cikkek leadása és megjelentetése
között. A nyílt hozzáférésről a válaszadók több mint fele úgy gondolta, hogy alá
fogja ásni a hagyományos rendszert, míg 41%-uk jó dolognak tartotta. A szerzők
30%-a úgy vélte, hogy 'sokat' vagy 'valamit' tud a nyílt hozzáférésről. A
felmérés azonban kimutatta, hogy azok a publikációk, amelyekről a szerzők úgy
tudták, hogy nyílt hozzáférésű folyóiratban jelentek meg, valójában hagyományos
folyóiratokban láttak napvilágot. - F:
http://www.iwr.co.uk/articles/print/2147408 , Ref.: eTMT 2006/4. ref.: Jáki É.;




Digitális videokönyvtár létrehozása

Az Open Video Digital Library Toolkit (OVDLT) projekt célja olyan programcsomag
megalkotása, amely múzeumok, könyvtárak és más intézmények
mozgóképgyűjteményének közzététele érdekében internetalapú digitális
videokönyvtár létrehozását segíti. Sok múzeum és könyvtár mozgóképgyűjeménye
tarthat számot a közönség érdeklődésére, de hiányoznak a videokönyvtár
létrehozásához szükséges eszközök. A programcsomag webalapú, saját
videokönyvtáron belüli katalogizálást és a videoforrások elérhetőségét támogató
összetevőket, továbbá a videokönyvtár alapfeladatainak ellátásához szükséges
segédprogramokat tartalmaz. Ilyenek: a tömörített videoanyag kibontása,
figyelemfelkeltő kivonatok (klipek) készítése, háttérműveletek támogatása
(például a megtekintések és letöltések számának figyelése). Használati utasítás
és oktató anyag mutatja be a saját könyvtár kialakítását az OVDLT programmal. A
programcsomag és a kapcsolódó forrásanyagok ingyen letölthetők lesznek a projekt
internetoldaláról, valamint olyan népszerű programletöltő helyekről, mint a
SourceForge.net. További információ: http://www.open-video-toolkit.org - F:
Library Hi Tech News, 22. köt. 6. sz. 2005. p. 21-22., eTMT 2006/4. ref.:
Reinicz B.



Az iskolapadban töltött idő is számít  -- régi EU-tagok internethasználata
 
A régi tagállamokban is komoly szociális és képzettségi szakadék mutatható ki az
internethasználatban. A hozzáférés és annak kezelése komoly szocio-demográfiai
kérdéseket vet fel. A cikk szerint a képzettség hasonló súllyal esik latba mint
azéletkor és az anyagi helyzet. Az országok mindegyikében nagy a szakadék az új
információs műveltséggel bíró állampolgárok, s az ebből kirekesztődők közt.
Elsődleges ok mindenütt a jövedelmi különbség, függetlenül attól, hogy liberális
(Nagy-Britannia, Írország), vagy jóléti típusú (északi, skandináv) a rendszer.
Önálló kategória a mediterrán tagállamok, s a kontinentális csoport is
(Ausztria, Németország, Franciaország, Benelux államok). Összefüggés mutatható
ki a probléma súlya, és a nemzeti oktatási rendszerek szerkezetei közt. Minél
tovább marad bent valaki az oktatási rendszerben, annál nagyobb az esélye a
megfelelő kompetenciák elsajátítására (ez a tényező 14-15 éves kor felett
markáns igazán). Az északi (skandináv) országokban azonban nincs ilyen szakadék,
a 15 évesen oktatásból kilépők ugyanannyit használják az internetet, mint az
idősebb korban is az iskolapadot koptató társaik. A GDP aránya és a nemzeti
kulturális hagyományok mellett az adott országok szociális-, oktatás- és
társadalompolitikája is komoly kihatással van az internethasználat lakosságon
belüli arányára. A kutató szerint pontosan ezekre a szocio-demográfiai és
társadalmi intézményi különbségekre kell koncentrálni a digitális szakadék
elleni európai harcban. Részletes vizsgálatokat igényel még az internet s az
egyéb új infokommunikációs technológiák összeolvadásának jelensége is. - F:
Pekka Räsänen: Information society for all: Structural characteristics of
internet use in 15 European countries. In: European Societies, March 2006. Ref.:
Németh Márton



A kismama a leglojálisabb munkaerő

A cégek általában nincsenek felkészülve a gyesről és gyedről visszatérő dolgozók
újbóli integrálására a munkába. Emiatt a legtöbb nőt érintheti az a probléma,
hogy gyermekvállalás miatt veszélybe kerül a munkahelye. Az mfor.hu néhány jól
működő vállalati gyakorlatnak nézett utána. - F: máj. 10.,
http://www.mfor.hu/cikk.php?article=26960&pat=2
 


Tíz tanács a karriered leporolásához 

Időnként az embernek olyan érzése van, hogy már nem a helyes mederben halad az
életpályája. Aki nem akarja beletörődően megvárni, hogy bekövetkezzék valami még
rosszabb, ilyenkor jobb, ha nekilát leporolni a karrierjét. Van hozzá pár
ötletünk. - F: máj. 10., http://hvg.hu/karrier/20060510bore.aspx?s=2006510nl



Egyre népszerűbb az e-TMT
 
A TMT elektronikus változatának fejlesztése 1999-ben kezdődött (az OMIKK-nak a
BME-be történő integrálásakor egy időre elakadt). Az üzemszerű működés a 2002.
1. számmal indult az újonnan megjelenő nyomtatott számok elektronikus
változatának folyamatos közreadásával. A NKÖM-tól és az IHM-tól kapott pályázati
támogatásoknak köszönhetően 2002 őszén megkezdődhetett a folyóirat-adatbázis
visszamenőleges feltöltése. A kéziratok elektronikus formában (Word-fájlokban)
csak 1996-ig álltak rendelkezésre, ezért az adatbázis összetétele az alábbiak
szerint alakult:
1954-1995 válogatott cikkek szkennelve, 1996-1998 az összes cikk HTML formában,
1999-től a teljes tartalom HTML formában. Az e-TMT létjogosultságát igazolja,
hogy folyamatosan és rohamosan nő iránta az érdeklődés, évről évre, hónapról
hónapra többen keresik fel honlapját. Amíg 2005 januárjában 7185 látogatója
volt, addig 2006. januárra számuk 17 418-ra nőtt (ez 242%-os növekedést jelent.
- F: e-TMT, 2006/4. Viszocsek É.--Szántó P.
 
 
 
Saját könyv két nap alatt  
 
Ma már bárki kiadhatja kedvező áron, akár kis példányszámban is saját könyvét. A
Könyvcsináló megoldást kínál mindazok számára, akik kézirataikkal eddig
sikertelenül kopogtattak kiadóról kiadóra. A 'Books on Demand' -- magyarul:
'Könyv rendelésre' --fogalma már évek óta rendkívül népszerű és elterjedt
Amerikában és Európa számos országában, mint Németországban, Franciaországban
vagy Angliában. Magyarországon elsőként a Révai Digitális Kiadó kínálja a
szolgáltatást. - F: máj. 16.,
http://www.fn.hu/index.php?id=10&cid=133768&hirlevkatt=2006-05-16



Megfigyelt (könyvtár)használók?
 
Beépülnek a marketingesek. Új eszközük az etnográfiai módszer: a fogyasztót
(vagy használót) saját közegében meglesve értékes információkat nyerhetnek
egy-egy termékről vagy szolgáltatásról. A kutató akár több napig együtt él a
'célszeméllyel', elmegy vele vásárolni, a munkahelyére, 'betelepszik' az
otthonába. Főbb technikák: beépülés, rögzítés (pl. videó), naplózás (a fogyasztó
végzi). Pl. kiderült, hogy a Harley Davidson vevői már nem a menő vagányok,
hanem cégvezetők. Vagy hogy a fiatalokat célzó Est Média kiadványait szüleik is
olvassák. Így a további eredményesség érdekében a termékek és szolgáltatások
kommunikációjának is érdemes megváltoznia. - F: Beépülnek a marketingesek /
Hermann Irén. In: FigyelőNet (2006. ápr. 15.)
http://www.fn.hu/index.php?id=7&cid=130661
- Elgondolkodtató, hogy a könyvtárhasználók pontosan mire és hogyan
használhatják a könyvtári szolgáltatásokat? Milyen véleményt mondanak a
könyvtárról szóban és mit mutat a nonverbális kommunikáció? Mennyiben használják
fel a könyvtárban készített fénymásolatokat? Mely kikölcsönzött könyveket
olvassák el vagy éppen fordítva? Mekkora tényleges olvasási tevékenységet
váltanak ki a 'Nagy Könyvek'? Mely könyvespolc előtt kopik leginkább ki a padló?
Közkönyvtáros koromban filctollal regisztert rajzoltam a szótárak gerincére,
mely igazgatói figyelmeztetést és -- mint megfigyelhető volt --  fokozódó
olvasói használatot egyaránt kiváltott :-) (MG)



Közösségi jog az információs társadalom területén

Az Európai Unió egyik kiemelt célja, hogy részt vegyen és vezető szerepet
játsszon a tudásalapú információs társadalom alakításában és folyamatos
fejlesztésében.
Információs társadalomról akkor beszélhetünk, amikor az információs ágazat
társadalmi, gazdasági súlya dominánssá válik, az információ beépül az egyének,
szervezetek és intézmények mindennapjaiba, és a társadalmi kommunikáció nagy
része a digitális csatornákon zajlik. Az információ mind szélesebb körű és
könnyű elérése, fokozott termelése és hasznosítása segíti a társadalom
megújulását, mobilizációját, utat nyit az egyéni kezdeményező készségnek,
vállalkozó kedvnek, szélesíti a civilizációs termékek, kulturális javak
fogyasztását, továbbá globálissá teszi az emberi tudás megszerzését és
megosztását, és soha nem látott mértékben sokszorozza meg azt. - F: máj. 6.,
http://www.terminal.hu/artread.php?id=06204105063706&page=0



::::::::::::::::::::::: KISSZÍNES ::::::::::::::::::::::::



Szabadalmi világsorrend: USA, Németország, Japán 

Németország a világ összes szabadalmának 18,5 százalékával Európában élen állt
tavaly a legtöbb szabadalmat benyújtott országok sorában -- derül ki az Európai
Szabadalmi Hivatal (EPA) adataiból, amelyekhez a Süddeutsche Zeitung jutott
hozzá. A hivatalos adatokat az EPA júniusban teszi majd közzé. - F: máj. 15.,
http://hvg.hu/Tudomany/20060515philips.aspx?s=2006515nl
-- Megjegyzendő, hogy a szabadalmakat jegyző ill. az üzletileg jól teljesítő
szervezetek nem feltétlenül esnek egybe. A feltalálás és kreatív alkalmazás
különböző készségeket kíván meg. (MG)



Bécsi vér: digitális érhálózat a sógoroknál

'Elegünk lett abból, hogy pályázati kiírásokra várjunk. Meggyőztük a helyi
művészeti és kulturális bizottságokat, hogy a digitális kultúrát olyan formában
kell támogatni, ahogyan a terület megkívánja: együttműködések szabad forrású
rendszerén keresztül' -- mondja Johannes Grenzfurthner, az osztrák NetzNetz
egyik alapítója. A kulturális támogatásokat Európában egyedülálló módon osztja
el és használja fel ez a bécsi netes közösség. - F: máj. 10.,
http://hvg.hu/kultura/20060509digitalvienna.aspx?s=200659nl



Angol weblapok magyarul egy kattintásra

Új szótárprogramot és vele mindeddig egyedülálló weblapfordító programot
mutattak be szerdán a Lurdy házban: a fordító program az eredeti képi anyag
elrendezésének megőrzésével bármilyen angol nyelvű honlapot vagy internetes
újságot magyarra fordít. - F: máj. 11., Prím Online,
http://hirek.prim.hu/cikk/52654/



Új lapterjesztő -- közvetetten még drágább lesz a kistelepülések ellátása?

Az F-LOG német cég a Népszabadsággal, a Ringier Kiadóval és a FigyelőNetet is
megjelentető Sanoma Budapesttel együttműködve előfizetéses terjesztői
vállalkozást indít Médialogisztika Zrt. néven, amely a tervek szerint 2007.
január 1-jén kezdi meg működését. - F: máj. 12.,
http://www.fn.hu/index.php?id=97&cid=133531&hirlevelkatt=2006-05-12



Bébitévé indult Amerikában -- itthon régebb óta fogható a Baby TV
 
Csütörtökön indult Amerikában a BabyFirstTV, ami hathónapostól három éves
gyerekeknek sugároz műsorokat napi 24 órában. A reklámmentes csatorna azt ígéri,
segít a szülőknek gyermekük készségfejlesztésében és oktatásában. Magyarországon
az Antenna Digitallal már jó ideje fogható az angol nyelvű Baby TV (
http://www.babytv.info/ ), amely szintén hároméves korig nyújt programokat a
gyerekeknek. Műsorkínálata hasonló a BabyFirstTV-hez, segítségével a kicsik
megtanulhatnak számolni, gyerekdalokat énekelni és színezni. A legkisebbeknek
pszicholó­gusok által összeállított képeket, ábrákat és zené­ket tartalmazó
műsorokat ajánlanak, amelyek se­gítik a csecsemőket a világ megismerésében. A
magát egy zöldszárnyú pillangóval hirdető angol csatornán az Index családos
munkatársai a Zöldség-állatok című kreatív műsort tartják a legjobbnak. - F:
ápr. 11., http://index.hu/kultur/media/bbtv0511/
 
 

:::::::::::::::::: INFORMÁCIÓFORRÁSOK :::::::::::::::::


Inventor Média - sportnapilapot indít

A foci vb kezdetére időzítve új sportnapilappal jelenik meg a magyar piacon az
Inventor Média. A rövid ideig kiadott Színes Sport után hamarosan megint lesz
konkurense a Nemzeti Sportnak, miután Sport 21 néven új napilappal jelentkezik
az Inventor Média, amely az idei labdarúgó világbajnokság miatti fokozottabb
sportérdeklődést szeretné kihasználni. A sportlap főszerkesztője a Magyar
Sportújságírók Szövetségének elnöke, Szekeres István lesz, amit a szövetség is
megerősített a Kreatív Online-nak. - F: máj. 10.,
http://www.kreativ.hu/cikk.php?id=16030#loginBox



Ingyenes e-könyv szolgáltatás az 1 éves Silihosttól

Magyarország egyetlen díjmentes internetmarketing távoktatását folytató Silihost
Kft. első éves születésnapja alkalmából elindította az ingyenes EkönyvCentrum
szolgáltatását. - F: máj. 11., Prím Online, http://hirek.prim.hu/cikk/52660/



Indul az MTV online zeneboltja

A Music TV és a Microsoft közös szolgáltatása a héten kezdi meg karrierjét
egyelőre nyilvános béta formájában. A Windows Media Player lejátszóba integrált
zenebolt a szokott árakon kínálja a tartalmakat. Az Urge névre keresztelt online
bolt ( http://www.urge.com/ )feladata a cég felzárkóztatása az Apple által uralt
piacon, ám árai nem különböznek a már megszokottaktól. - F: máj. 15.,
http://www.sg.hu/cikkek/44611
 



IMPRESSZUM

A szerkesztők -- akik szívesen olvassák és megfontolják az Ön véleményét:
Káldi Emese (kommunikációs tréner) mailto:emi22@freemail.hu
Mészáros Anikó (programvezető) mailto:meszaros.aniko@chello.hu
Sonnevend Péter (Kaposvári Egyetem, tanszékvezető főiskolai tanár,
egyetemi könyvtárigazgató) mailto:sonnevend@mail.atk.u-kaposvar.hu
Mikulás Gábor (információs és pr-tanácsadó) mailto:mikulasg@gmconsulting.hu

Feliratkozás az ékezetes vagy ékezetmentes hírlevélre:
http://hirlevel.swgy.hu/user/1/php/maileruser.php?mailer=1&action=regist

A szerkesztők a nem saját írású cikkek tartalmáért nem vállalnak felelősséget,
mindazonáltal törekednek a források gondos válogatására.

Kiadja: GM Consulting http://www.gmconsulting.hu/inf